בריאות ומיניות הגבר

כמו בתחומים רבים בחיים, קיים קשר הדוק בין המצב הבריאותי שלך לבין יכולתך לתפקד מינית באופן מספק. במאמר זה תמצאו סקירה של חלק מהבעיות מהן סובלים גברים בעולם המערבי כגון ירידה בטסטוסטרון בגיל המעבר ופגיעה בבלוטת הערמונית.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

זקפה חלשה

אילו תופעות פיזיות משפיעות על התפקוד המיני? והכי חשוב, איך ניתן לפתור אותן בצורה טבעית?

מיניות, חשק, כמיהה למגע ויכולת ביצוע מושפעים ישירות ממצב הרוח שלך וממצבך הבריאותי. לעיתים, אינך מודע לכך שקיימת בעיה בריאותית כלשהי ואתה מוצא עצמך מוטרד מחוסר היכולת שלך. לרוב, זאת בעיה פיזית בריאותית שחוסמת אותך. לגוף שלנו חוכמה משלו. כשאנו נדבקים בשפעת למשל, הגוף מעלה את החום וכך מאותת לנו ללכת מייד להיבדק כי משהו אינו כשורה.

גם במצב של חוסר תפקוד מיני ובעיות זקפה הגוף מאותת לך ללכת להיבדק. כמו בשפעת, אין צורך להתרגש יתר על המידה. טיפול נכון יביא להבראת הגוף.

כדי להבין יותר ולזהות בעצמך אם אכן ישנה בעיה בריאותית כלשהי העומדת מאחורי הקושי בתפקוד המיני, אנו מזמינים אותך להמשיך ולקרוא. סקרנו כאן חלק מהבעיות והגורמים לאין אונות מהם סובלים גברים בעולם המערבי.

גיל המעבר וירידה בטסטוסטרון

כעשרה אחוז מקרב גברים בין הגילאים 50 ל-60 סובלים מתופעות גיל המעבר. תופעות אלו מתרחשות עקב ירידה ברמת הורמון הטסטוסטרון (אחראי על התשוקה). ירידה בהורמון התשוקה מתחילה בשנות השלושים. קרוב ל- 30% מהגברים בגיל 60 ומעלה סובלים מהתופעה וקרוב ל-40% בגיל 70 ומעלה.

ירידה בטסטוסטרון עשויה לגרום גם למחלת האוסטיאופורוזיס (הפוגעת בצפיפות העצם). למחלה זו מצטרפת שרשרת תסמינים המאפיינים את גיל המעבר הגברי. הטסטוסטרון נקלט בגוף הגבר באמצעות קולטנים הקשורים למוח, לשרירים, לשלד ולבלוטת הערמונית ולכן הפחתה בהפרשת ההורמון משפיעה לרעה ולמגוון תסמינים:

 

  • התפרצויות זעם לא מוסברות וירידה בכושר העבודה.
  • מצבי רוח ירודים.
  • ירידה בחיוניות ונטייה לעייפות.
  • פגיעה בחילוף החומרים בגוף, דלדול במסת השריר ועלייה במסת השומן.
  • פגיעה בתפקוד המיני עקב שינויים ביולוגיים בכלי הדם. מחלות עורקים וכולסטרול גבוה גורמים לבעיות בזיקפה.

פגיעה בבלוטת הערמונית

 אחת התופעות המעיקות ביותר בקרב גברים בני 50 ומעלה הינה הגדלה של בלוטת הערמונית (הפרוסטאטה). הפרוסטאטה היא בלוטת מין המייצרת חלק מנוזל הזרע. זוהי בלוטה קטנה המקיפה את צוואר השלפוחית והשופכה. מיקומה הוא זה שיוצר את ההפרעה כאשר גודלה משתנה. הגדלה שפירה גורמת לבעיות בזיקפה וירידה של כ- 40% בתדירות קיום יחסי מין. במרבית המקרים ניתן לטפל בבעיה בהצלחה באמצעות תרופות, אך רוב הגברים אינם מגיעים לטיפול בזמן וסובלים מתופעות הלוואי לאורך שנים.

ערמונית מוגדלת גורמת לחסימה חלקית או מלאה של צינור השתן, כאבים בעת הטלת שתן, זרימה מקוטעת שעלולה לגרום לעצירת שתן חריפה הדורשת התערבות רפואית מהירה.

בעבר, הטיפול היה כרוך בניתוח, אך כיום מטופלים רוב החולים בטיפול תרופתי מתקדם.

 

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »