טיפול זוגי – איך זה עובד?

מערכת יחסים בין בני זוג היא כמעט תמיד סוג של רכבת הרים נטולת מעצורים, מרובת עליות ומורדות, ריגושים ואכזבות - כל אחד מבני הזוג מביא עמו את האישיות שלו אל תוך הזוגיות המשותפת ושניהם יחדיו נדרשים לנהל אורח חיים משותף המאופיין באתגרים רבים וקשיים שונים על בסיס יומי

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

שיפור בחשק המיני

לא אחת נוצרים מתחים שהופכים למשברים של ממש בזוגיות ובמקרים אלו לעתים פונים הצדדים, במשותף או בנפרד, לאפשרות של ייעוץ וטיפול לשיפור חיי הזוגיות – לרוב טיפול שכזה נעשה רגע לפני פירוק "החבילה" ומערכת היחסים כולה אבל ישנם כאלו שנערכים לקבלת סיוע כבר בתחילת הדרך במטרה לאפשר לבני זוג חדשים רכישת כלים להתמודדות עתידית טובה יותר. טיפול זוגי לאיחוי שברים הינו מורכב וארוך וכולל מספר שלבים עוקבים כאשר מטפל/ת זוגיות מעורבים בכל ההליך ומתווים את הדרך הנכונה לשני הצדדים. הצלחת הטיפול תלויה ברצון אמיתי והדדי של שני הצדדים לשקם את היחסים ולגלות רגישות מרבית לאורך הדרך.

8 שלבים חשובים בטיפול הזוגי

1. הכרות הדדית בין הזוג והמטפל – בשלב ראשוני זה מציג הזוג את עצמו ומספר כמובן את הסיבות להגעה לטיפול, כמו גם את הצרכים המשותפים והאישיים של כל צד.

2. הבנת הדינאמיקה הזוגית – המטפל מנסה ללמוד על הקונפליקטים הקיימים, לזהות את הצרכים ואת דרכי התקשורת בין בני הזוג. תהליך ההבנה והלימוד מתחיל מיד בפגישה הראשונה אבל הערכת הדינאמיקה נבחנת ומתעדכנת כל משך הטיפול.

3. תכנון הטיפול וקביעת סדרי עדיפויות – שלב זה נועד לפרק מוקש ראשון שהוא מאבק על שליטה ומאבקי כוח בין בני הזוג. למשל, כל אחד רוצה שהבעיה שמציקה לו תעלה ראשונה. זה הזמן בו בני הזוג אמורים לוותר אחד לשני וכאן מתחילה בניית האמון בניהם.

4. שיפור ההקשבה – המטפל מנחה את בני הזוג על דרכים להקשבה הדדית. ביסוד ההקשבה עומד הרצון לשפר תקשורת ואת ההבנה בתלות ההדדית מתוך מגמה שבמהלכה ילמד כל צד ילמד לכבד את צרכי האחר.

5. פגישות נפרדות – שלב בו המטפל מתחיל להיפגש בנפרד עם בן זוג אחד. כאן ינסה המטפל לפרק רגשות אשם של מי מבני הזוג שחושש שהאשם לפגישה אישית היא בו. הסיבה לפגישות היא הרצון לנסות ללמוד לעומק על כל בן זוג והצורך לעבודה אישית ממוקדת יותר. תכליתה היא לימוד בן הזוג להתמודד טוב יותר עם כעסים, פגיעות וחוסר אמון ועוד.

6. בניה של הרגלים ותובנות חדשות – זוג שהגיע לשלב זה נמצא בשלב מתקדם יותר שבו הוא מנסה למצוא אלמנטים חדשים שמחזקים את המערכת שנבנית. בשלב זה מכירים בכך שהעבר נמצא ברקע אבל יש צורך להסתכל קדימה ולנסות לבנות משהו חדש. קיימת גם ההכרה שהיו תקלות בעבר וסביר להניח שאולי גם יקרו. יש הפנמה שנמצאים בתהליך של שיפור שמגמתו יצירת מערכת חיים שונה, מחודשת וטובה יותר.
7. התנתקות הדרגתית מהטיפול – שלב בו שני הצדדים בשלים ומצליחים לתפקד זה עם זה בלי עזרת המטפל הזוגי.
8. דלת פתוחה – שני בני הזוג מעוניינים בשמירת קשר עם המטפל למקרים עתידיים בהם יהיה צורך בעתיד. הדבר חשוב מאחר והוא מספק ביטחון שתהיה אוזן קשבת, אמפתיה מרבית והבנה הדדית.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »