האם יש קשר בין פין קטן ותפקוד מיני?

כשישה אחוזים מהגברים בעולם הם בעלי פין קטן. עבור חלקם הנושא טעון מאד, מוביל לחוסר בטחון עצמי וקשיים בקיום יחסי מין. אולם, האם קיים קשר פיזיולוגי בין גודל האיבר לתפקוד המיני?

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

Male hand measuring something, cutout, gesture

עניין של פרופורציות

גברים רבים אינם מרוצים ממראה או מגודל איבר המין שלהם. אצל חלק מהם הסיבה לכך ברורה. הפין קטן בהשוואה לאיברי מין של החברים והסביבה. חוסר הבטחון והתסכול שנובעים מגודל איבר המין עלולים לגרום לשפיכה מוקדמת, לעתים לאימפוטנציה או חוסר יכולת לשמור על הזקפה לאורך זמן, ופעמים רבות יימנעו גברים אלו כליל מקיום יחסי מין ובכלל, ממערכות יחסים רומנטיות שבסופו של דבר יובילו אותם לחדר המיטות.

הנטייה של רבים היא לחשוב שיש קשר ישיר בין גודל הפין לבין התפקוד המיני. בפועל, יכול להיות שחלק מהנשים יחוו חוסר סיפוק בעת קיום יחסים אינטימיים עם גבר בעל פין קטן, אולי בשל תחושת המלאות או החיכוך המופחת. אולם, ברוב המקרים נרתיק האשה יידע להתאים את עצמו לכל גודל פין ויחסי המין יכולים להיות מספקים ומהנים.

אז למה בכל זאת סובלים גברים בעלי פין קטן משפיכה מוקדמת או אימפוטנציה? הסיבה אינה פיזיולוגית אלא נפשית. חוסר הבטחון, החששות מתגובת הצד השני, וגם מיתוסים של מאות שנים עושים את שלהם. הגבר חש הססנות, מתקשה ליהנות מהרגע האינטימי, או נמנע ממנו לחלוטין, ולו רק כדי לחסוך מעצמו את המבוכה ואת תגובת הצד השני.

מה עושים?

אם אתם בזוגיות, מומלץ לדבר על הנושא, מביך ככל שיהיה. שתפו את בת או בן זוגכם בחששות שלכם, בתחושות שלכם והכי חשוב, אל תתעלמו מהבעיה, אם בעיניכם זו בעיה. פתיחות ושיחה מומלצים תמיד בזוגיות, ובעיקר בנושאים שמראש נחשבים לרגישים ובעייתיים.

ניתן לקבל טיפול רגשי אצל מטפל מיני או סקסולוג וללמוד עוד על התופעה, ובעיקר להבין שאתם לא לבד. כמו כן תוכלו ללמוד שחדירה, בניגוד למיתוס הנפוץ, היא לא שיא האקט המיני ואפשר ללמוד על תנוחות ודרכים שיעצימו את ההנאה אצל שני הצדדים.

כמו כן, אם הנושא הוא בנפשכם, חשוב שתכירו פתרונות להגדלת איבר המין. חלק מפתרונות אלו הם כירורגיים ומלווים בהליך פולשני ובלתי הפיך. אחרים, כמו הזרקת חומצה היאלורונית, הוא הליך קצר, לא ניתוחי ובעיקר, הפיך, כך שלמתחרטים יש את האפשרות לשנות את דעתם.

חומצה היאלורונית היא חומר שמוכר בעולם הרפואה, בטוחה לשימוש ומאושרת על ידי משרד הבריאות. בחומצה היאלורונית נעשה שימוש בתחומים שונים, ביניהם גם כאמצעי להגדלת הפין. ההליך הרפואי כאמור אינו מתבצע כניתוח כירורגי. כאשר החומצה מוזרקת מתחת לעור באיבר המין. לאחר שהוזרקה היא מתחילה לייצר שומן קולגן. חומצה היאלורונית מאופיינת בתכונה שגורמת לה לספוח כמות מים גדולה מאד. בשל תכונה זו היא גורם לניפוח האיבר. התוספת שמתקבלת בעקבות ההזרקה היא של כשני סנטימטרים בעובי האיבר וכשני סנטימטרים באורכו, במצב רפוי. אחרי כשלושה חודשים תבוא לידי ביטוי התוספת גם במצב זקפה.

כאמור התהליך הוא הפיך, אינו כרוך בכאב ואין לו כל תופעות לוואי, בטווח הקצר או הארוך. למעשה מדובר בהליך הרפואי היחיד שהוא הפיך, מבין שלל הפתרונות שמציעה היום הרפואה האסתטית. זהו פתרון יעיל שיכול להשפיע גם על הדימוי העצמי ובטחון הגבר, ולתת מענה למצוקות הרבות שהו אחווה סביב יחסים אינטימיים.

בשורה התחתונה, אין קשר ישיר בין אימפוטנציה, בעיות זקפה, חדירה או שפיכה מוקדמת, לבין גודל הפין. האיבר היחיד שמשפיע על הביצועים הוא המוח וניתן לטפל בו. נשים יעריכו גברים כנים אוהבים משקיעים ורומנטיים, הרבה יותר מאשר גודל איבר המין של בן זוגן. ועדיין, יחד עם הנאמר, אם התחושה היא שאתם פשוט לא מסוגלים לתפקד מינית בשל גודל הפין, חשוב שתדעו שקיימות אופציות לתיקון המצב, ותכירו את המאפיינים והתכונות של אופציות אלו.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »