גיל המעבר והקשר שלו לחשק מיני

"גיל המעבר" הוא מונח נפוץ אשר הציבור הכללי (וגם הרופאים) מייחסים לרוב לנשים. מדובר בשלב טבעי בו יש ירידה בקצב הייצור של מספר הורמונים, ובעיקר אסטרוגן, המתבטא בהפסקת המחזור ובין היתר גם ביובש בנרתיק, הנאה פחותה מיחסי מין וירידה בחשק המיני בכלל. ואולם, כיום ידוע כי תופעות של "גיל המעבר" פוקדות גם לא מעט גברים.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

אמנם מדובר בתסמינים מעט שונים משל נשים, עם ירידה בקצב הייצור של טסטוסטרון, אך ישנם קווי דמיון רבים ובהם גם ירידה בחשק המיני מצד הגבר.

 

כמה מילים על גיל המעבר אצל נשים

גיל המעבר בנשים, אשר מכונה מנופאוזה, מתרחש באופן טבעי סביב תחילת העשור החמישי לחיים, ומאופיין בירידה ברמות האסטרוגן בדם, לצד הורמונים נוספים המשפיעים יחדיו על מערכת הרבייה. כתוצאה מכך מופסק לבסוף המחזור החודשי ולכך מצטרפים תסמינים כמו יובש בנרתיק, גלי חום, שינויי מצב רוח, קושי להירדם ועוד תופעות לוואי בלתי מבוטלות. 

אחת מהן היא ירידה בחשק המיני הקשורה ליובש ולכאבים בנרתיק, להפחתת ההנאה מקיום יחסי מין, למצבי הרוח המשתנים ולתחושה הפחות טובה באופן כללי. 

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי גם נשים בגיל המעבר ובגילאים מבוגרים יותר, בהחלט יכולות להמשיך ליהנות מיחסי המין, מהאינטימיות והקרבה של הזוגיות הטובה. זאת באמצעות טיפול הורמונאלי, קבלת ייעוץ סקסולוגי, טיפול זוגי, פיתוח תקשורת קרובה וכנה עם בן הזוג, מציאת פתרונות שמתאימים לשני בני הזוג בנושא זה, וכדומה.


גיל המעבר אצל גברים

גיל המעבר אצל גברים, המכונה אנדרופאוזה, הוא תופעה פחות מוכרת ומדוברת בציבור, אך בהחלט קיימת. מדובר בירידה הדרגתית בייצור הטסטוסטרון סביב תחילת העשור החמישי לחיים, אשר הולכת ומתגברת עם הגיל. 

כאשר יורדת בדם רמת הטסטוסטרון מתחילים להופיע תסמינים כגון נדודי שינה ועייפות, מצב רוח פחות טוב, ירידה במסת השריר ועוד. אחד התסמינים הללו הוא ירידה בחשק המיני, המצטרפת אל הפחתה כללית במצב הרוח, בחיוניות ובאנרגיה. כך לדוגמא, ישנם גברים שאינם מצליחים להשיג זקפה, להגיע לזקפה חזקה או לשמר אותה כפי שהיה בעבר, אחרים גם חשים פחות נמרצים ונכונים לקיים יחסים, ו/או שאינם מפיקים את אותה מידה של הנאה מיחסי המין. 

בכל מקרה, ישנה ירידה בחשק המיני המשפיעה במעגל המוכר על הביטחון העצמי, על היחסים הזוגיים, על תחושת הגבריות והמסוגלות וכדומה. חשוב לזכור שגם במקרה של גברים ישנם פתרונות לירידה בחשק המיני.


פתרונות שונים לגברים בגיל המעבר 

אל הטיפול בירידה בחשק המיני אצל גברים בגיל המעבר אפשר לגשת מכיוונים שונים. כך לדוגמא, ניתן לפנות לטיפול זוגי וסקסולוגי שיעזור להבין את התהליכים, את מה שעובר על שני בני הזוג, וכיצד לפתח תקשורת מיטיבה ולמצוא את הפתרונות למצבים שמתעוררים באופן מספק ומהנה. 

בנוסף, ישנם טיפולים ייעודיים עבור תופעות שונות של גיל המעבר בגברים, כולל עבור הירידה בחשק המיני. כזכור, הגורם העיקרי הוא ירידה בקצב ייצור הטסטוסטרון וישנם תכשירים בצורת ג'לי, כדורים ולעיתים גם זריקות המכילים טסטוסטרון ומעלים את רמתו בדם. 

מדובר בטיפולים שיכולים להועיל לכלל התופעות של גיל המעבר בגברים, לרבות מסת השריר והעצם, מצב הרוח הכללי והחיוניות, וכמובן גם רמת החשק המיני והתפקוד המיני של הגבר. דוגמא נוספת לתכשיר, שעליו אנו כמובן ממליצים, הוא גברא אנרג׳י. 

מדובר במוצר טבעי לחלוטין העומד בתקנים אירופאים ואמריקאיים, המסייע לגברים להחזיר את האון המיני. במוצר משתמשים באופן קבוע גברים רבים בעולם המדווחים על שיפור בביצועים, על הנאה מוגברת מיחסי המין, ומכאן גם על שיפור בזוגיות, בביטחון העצמי ובהרגשה הכללית. המוצר מתאים גם לגברים בגיל המעבר ויכול לסלול את הדרך להחזרת הכיף וההנאה בחדר המיטות.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg