ערמונית מוגדלת ותפקוד מיני: השפעות ופתרונות

אז מה הקשר בין הקשר בין ערמונית מוגדלת תפקוד מיני וגיל הגבר? בעיות פרוסטטה, המתבטאות בבלוטת הערמונית, יכולות לגרום לפגיעה בתפקוד הפין של הגבר, ביכולת להגיע לזקפה ולשמור עליה לאורך זמן. בעיות אלו עשויות גם לפגוע בחשק המיני. נושא זה הופך לרלוונטי במיוחד עם הגיל, שכן ערמונית מוגדלת יכולה להשפיע באופן ישיר על התפקוד המיני של הגבר. למה זה קורה? הבאנו לכם את כל הפרטים.

זמן קריאה : 4 דקות

|

שיתוף :

ערמונית מוגדלת תפקוד מיני

בעיות בערמונית, במיוחד ערמונית מוגדלת, יכולות להשפיע באופן משמעותי על התפקוד המיני בקרב גברים, בעיקר מעל גיל 50. בערמונית מוגדלת ואין אונות הם נושאים קשורים באופן ישיר, המשפיעים על איכות החיים והבריאות הכללית. במאמר זה נדון בהשפעות של הערמונית המוגדלת על התפקוד המיני, בסיבות לתופעות הללו, ובפתרונות האפשריים.

הפרוסטטה (בלוטת הערמונית) היא היא בלוטת מין המייצרת חלק מנוזל הזרע. היא מקיפה את צוואר השלפוחית והשופכה. הרחבת הפרוסטטה והצטברות כולסטרול באיבר גורמות ללחץ על שלפוחית השתן. אם הבלוטה גדלה יתר על המידה והתרוקנות השתן מהשלפוחית נפגעת, הדבר יכול להעלות את הסיכון לדלקת בדרכי השתן ולנזק בכליות.

כידוע, אין אונות מוגדרת כחוסר יכולת להשיג או לשמור על זיקפה מספקת המאפשרת קיום יחסי מין תקינים והיא הופכת שכיחה יותר בגיל מבוגר. פגיעה בערמונית היא אחת המחלות הגורמות לאין אונות ולירידה בתפקוד המיני.

 

הזדקנות המערכת ההורמונלית הגברית ערמונית מוגדלת ואין אונות

בגיל מבוגר המערכת ההורמונאלית של הגברים משתנה ועוברת תהליך של "הזדקנות" – רמות הטסטוסטורון החופשי יורדות ובמקומן מתחיל ייצור מוגבר של תאי הפרוסטטה.

הגדלת הפרוסטטה יכולה להיות תהליך ממאיר (עקב גידול סרטני) או שפיר. זהו מצב כרוני- הדרגתי המחמיר עם הזמן, או מצב אקוטי (מהיום למחר) עקב דלקת חריפה.

 

 

 

ערמונית מוגדלת ותפקוד מיני

בקרב גברים הסובלים מסימפטומים הקשורים בבלוטת ערמונית (פרוסטטה מוגדלת) ומבעיות נוספות הקשורות במתן שתן, נמצא קשר ישיר לתפקוד מיני לקוי ונרשמה ירידה של 36%-53% בקיום יחסי מין. ככל שהסימפטומים של המחלה יותר קשים כך גם התפקוד המיני נפגע והופך למסורבל.

כאבים במיניות ,קושי בהגעה לאורגזמה ואימפוטנציה הן ההשלכות על התפקוד המיני שיכולות להגיע עקב ערמונית (פרוסטטה מוגדלת) זה עלול לקרות כתוצאה הפרעות בהפרשת נוזל פרוסטטי, טיפולים מסוימים, כמו ניתוחים או תרופות, עשויים לגרום לאימפוטנציה או להפחית את הרגישות או בעקבות הכאב בקיום היחסים.

הטיפול בפרוסטטה יכול להיות מורכב ולדרוש שילוב של כמה גישות, כולל תרופות, פיזיותרפיה, ולפעמים אף ניתוח. טיפול נכון יכול לשפר את המצב הכללי ולהפחית את ההשפעות השליליות על החיים המיניים. אך יש מצבים במהלך הניתוח שיש פגיעה בעצב של איבר המין ואז יש בעיה חמורה ואף בלתי הפיכה בתפקוד המיני, לכן חשוב מאוד ללכת לרופא מקצועי.

לסיכום, הפרוסטטה אכן משפיעה על התפקוד המיני של הגבר והיכולת להגיע לזקפה אך משפיע על כל גבר בצורה שונה. אך יש מה לעשות בנידון ואפשר לעשות את מירב. המאמצים כדי לחזור לתפקד כמו פעם.

 

תפקוד מיני אחרי ניתוח הוצאת הערמונית

במקרים חמורים, כאשר הערמונית המוגדלת גורמת לסיבוכים חמורים כמו זיהומים חוזרים או הפרעה משמעותית במתן שתן, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להוצאת הערמונית. ניתוח זה יכול להשפיע על התפקוד המיני בדרכים שונות.

בעוד שחלק מהגברים יכולים לחוות שיפור במתן שתן ובאיכות החיים לאחר הניתוח, אחרים עלולים לחוות ירידה בתפקוד המיני. התפקוד המיני אחרי ניתוח הוצאת הערמונית יכול לכלול קשיים בהשגת זקפה, ירידה בחשק המיני ואפילו בעיות באורגזמה. עם זאת, ישנם פתרונות ותמיכות רפואיות שיכולות לסייע בשיקום התפקוד המיני לאחר הניתוח, כולל תרופות, טיפול פסיכולוגי ותמיכה זוגית.

 

 

פתרונות אפשריים

למרבה המזל, ישנם פתרונות רבים לבעיות הקשורות לערמונית מוגדלת. הטיפול יכול לכלול תרופות המיועדות להקטין את הערמונית ולהקל על התסמינים, כמו גם טיפולים טבעיים ותזונתיים.

בנוסף, שינויים באורח החיים כמו שתייה מרובה של מים, הימנעות מקפאין ואלכוהול, ושמירה על משקל תקין יכולים לסייע בהפחתת התסמינים. במקרים חמורים יותר, ייתכן צורך בטיפולים פולשניים כמו ניתוח להוצאת הערמונית או טיפולים זעיר-פולשניים להפחתת גודל הערמונית.

 

 

כמוסות לחיזוק האון הגברי – האפשרות הטבעית

ישנם כמוסות טבעיות (תוסף תזונה), גברא אנרג׳י התורם לחיזוק האון הגברי באופן טבעי גם למי שסובל מבעיות פרוסטטה.

 הכמוסות מורכבות מפורמולה עוצמתית שרכיביה הוכחו מחקרית כמועילים לתפקוד המיני של הגבר במספר תחומים : חיזוק הזקפה, העלאת חשק מיני ואנרגיה, עיכוב שפיכה, עלייה ברמות טסטוסטרון, והכי חשוב שומרת על הספונטניות. 

הכמוסותת מיוצרות בהתאם לתקנים של משרד הבריאות ותקני האיחוד האירופי, ומורכבות מצמחי המרפא והויטמינים הכי איכותיים שיש (B.P. British pharmacopoeia). 

לפרטים והזמנות לחצו כאן

 

השפעות נוספות של ערמונית מוגדלת

מלבד ההשפעות הישירות על התפקוד המיני, הערמונית המוגדלת יכולה להוביל גם לבעיות בריאות נוספות. בשנים האחרונות, מחקרים הראו כי יש קשר בין ערמונית מוגדלת לסיכון מוגבר לפתח סרטן הערמונית.

תפקוד לא תקין של שלפוחית השתן וקשיים במתן שתן יכולים לגרום לזיהומים במערכת השתן, דלקות וכאבים. במקרים קשים, ערמונית מוגדלת יכולה לגרום לחסימה מלאה של צינור השופכה ולצורך בטיפול רפואי דחוף.

 

 

גורמים וסימפטומים לבלוטת ערמונית מוגדלת

הערמונית היא בלוטה בגודל של אגוז הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן ומקיפה את צינור השופכה. היא אחראית ליצירת נוזל הזרע, הנחוץ להובלת תאי הזרע. עם הגיל, במיוחד בקרב גברים מעל גיל 50, הערמונית יכולה לגדול ולהפעיל לחץ על צינור השופכה, מה שמוביל לבעיות בהטלת שתן ולהפרעות במערכת השתן.

הערמונית המוגדלת יכולה לגרום לתופעות לוואי רבות כמו כאבים בעת מתן שתן, קשיים בהטלת שתן ותכיפות מוגברת במתן שתן. בנוסף, הלחץ על צינור השופכה והשינויים במערכת השתן יכולים להשפיע על התפקוד המיני. גברים רבים מדווחים על ירידה ביכולת להגיע לזקפה ולשמור עליה, מה שמוביל לבעיות בתפקוד המיני ובחשק המיני.

בין הסימפטומים המאפיינים אדם הסובל מבלוטת ערמונית מוגדלת ניתן למצוא ירידה בעוצמתו של זרם השתן, טפטוף, תחושה של שלפוחית מלאה מיד לאחר התרוקנות, כאבים בעת מתן שתן, דחיפות ותכיפות במתן שתן ועוד.

 

ערמונית מוגדלת ותפקוד מיני הם נושאים המשפיעים על איכות החיים של גברים רבים, במיוחד מעל גיל 50. הבנת הקשר בין הערמונית המוגדלת והתפקוד המיני והכרת הפתרונות הזמינים יכולים לסייע בשיפור הבריאות הכללית והתפקוד המיני. באמצעות טיפול נכון ותמיכה רפואית מתאימה, ניתן להתמודד עם התסמינים ולהשיב את איכות החיים והבריאות.

התקשר כבר עכשיו !

 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!

גברא אנרג'י gavra nrg