בעיות פרוסטטה ואין אונות

בעיות פרוסטטה הן בעיות בבלוטת הערמונית היכולות להתבטא גם בפגיעה בתפקוד הפין של הגבר, ביכולת להגיע לזקפה ולשמור עליה לאורך זמן. נושא זה יכול גם לפגוע בחשק המיני של הגבר. למה זה קורה ? הבאנו לכם את כל הפרטים 

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

ערמונית מוגדלת תפקוד מיני

הפרוסטטה (בלוטת הערמונית) היא היא בלוטת מין המייצרת חלק מנוזל הזרע. היא מקיפה את צוואר השלפוחית והשופכה. הרחבת הפרוסטטה והצטברות כולסטרול באיבר גורמות ללחץ על שלפוחית השתן. אם הבלוטה גדלה יתר על המידה והתרוקנות השתן מהשלפוחית נפגעת, הדבר יכול להעלות את הסיכון לדלקת בדרכי השתן ולנזק בכליות.

כידוע, אין אונות מוגדרת כחוסר יכולת להשיג או לשמור על זיקפה מספקת המאפשרת קיום יחסי מין תקינים והיא הופכת שכיחה יותר בגיל מבוגר. פגיעה בערמונית היא אחת המחלות הגורמות לאין אונות ולירידה בתפקוד המיני.

 

הזדקנות המערכת ההורמונלית הגברית ואין אונות

בגיל מבוגר המערכת ההורמונאלית של הגברים משתנה ועוברת תהליך של "הזדקנות" – רמות הטסטוסטורון החופשי יורדות ובמקומן מתחיל ייצור מוגבר של תאי הפרוסטטה.

הגדלת הפרוסטטה יכולה להיות תהליך ממאיר (עקב גידול סרטני) או שפיר. זהו מצב כרוני- הדרגתי המחמיר עם הזמן, או מצב אקוטי (מהיום למחר) עקב דלקת חריפה.

 

סימפטומים לבלוטת ערמונית מוגדלת

בין הסימפטומים המאפיינים אדם הסובל מבלוטת ערמונית מוגדלת ניתן למצוא ירידה בעוצמתו של זרם השתן, טפטוף, תחושה של שלפוחית מלאה מיד לאחר התרוקנות, כאבים בעת מתן שתן, דחיפות ותכיפות במתן שתן ועוד.

 

ערמונית מוגדלת ותפקוד מיני

בקרב גברים הסובלים מסימפטומים הקשורים בבלוטת ערמונית (פרוסטטה מוגדלת) ומבעיות נוספות הקשורות במתן שתן, נמצא קשר ישיר לתפקוד מיני לקוי ונרשמה ירידה של 36%-53% בקיום יחסי מין. ככל שהסימפטומים של המחלה יותר קשים כך גם התפקוד המיני נפגע והופך למסורבל.

כאבים במיניות ,קושי בהגעה לאורגזמה ואימפוטנציה הן ההשלכות על התפקוד המיני שיכולות להגיע עקב ערמונית (פרוסטטה מוגדלת) זה עלול לקרות כתוצאה הפרעות בהפרשת נוזל פרוסטטי, טיפולים מסוימים, כמו ניתוחים או תרופות, עשויים לגרום לאימפוטנציה או להפחית את הרגישות או בעקבות הכאב בקיום היחסים.

הטיפול בפרוסטטה יכול להיות מורכב ולדרוש שילוב של כמה גישות, כולל תרופות, פיזיותרפיה, ולפעמים אף ניתוח. טיפול נכון יכול לשפר את המצב הכללי ולהפחית את ההשפעות השליליות על החיים המיניים. אך יש מצבים במהלך הניתוח שיש פגיעה בעצב של איבר המין ואז יש בעיה חמורה ואף בלתי הפיכה בתפקוד המיני, לכן חשוב מאוד ללכת לרופא מקצועי.

לסיכום, הפרוסטטה אכן משפיעה על התפקוד המיני של הגבר והיכולת להגיע לזקפה אך משפיע על כל גבר בצורה שונה. אך יש מה לעשות בנידון ואפשר לעשות את מירב. המאמצים כדי לחזור לתפקד כמו פעם.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg