חרדת ביצוע אצל גברים : כיצד להתמודד ולהבין את הבעיה

בעולם שבו לחץ וחרדה הם חלק בלתי נפרד מהיום יום, חשוב לדעת איך לנהל אותם בצורה יעילה. ומה יותר טוב מכך, אם ניתן לשפר גם את התפקוד המיני באותו הזמן? בואו נגלה איך.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

fernando-cferdophotography-6x2iKGi6SPU-unsplash (1)

מהי חרדת ביצוע ?

חרדת ביצוע (Performance Anxiety) היא מצב שבו אדם חש חרדה, לחץ או דאגה מוגזמת בנוגע לביצוע משימה או אתגר מסוים.

בהקשר של חיי מין, בדרך כלל חרדת ביצוע מתייחסת לתחושות של לחץ, דאגה וחרדה אצל גברים ונשים כאחד בנוגע ליכולת שלהם לבצע כראוי מבחינה מינית או לספק סיפוק מיני לבן/בת הזוג הבאה לידי ביטוי כ-בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים.

חרדת הביצוע יכולה להתבטא בקשיים כמו בעיות זקפה אצל גברים, קושי להגיע לאורגזמה, קושי להתעוררות מינית או מוקדמת מדי. הלחץ הנפשי גורם לשיתוק ודיכוי של תגובות גופניות ונפשיות הקשורות לעוררות ולסיפוק המיני.

סימפטומים: כוללים דפיקות לב מהירות, זיעה, וחוסר ריכוז. יכול גם להוביל ל-הפרעות בתפקוד המיני כלומר זקפה חלשה או אי שמירה על הזקפה לאורך זמן. חרדת ביצוע במיטה יכולה להשפיע לא רק על הפעילות המינית עצמה אלא גם על הקשר הרגשי בין בני הזוג.

חרדת ביצוע אצל גברים

הקשר בין לחץ ותפקוד המיני

קודם כל כיצד לחץ וחרדה יכולים להשפיע על התפקוד המיני של הגבר ועל החשק המיני, דבר כזה יכול לקרות ממספר סיבות בינהיים כיבוי של מערכת התגובה הפיזיולוגית כתוצאה מחרדה, דבר שיכול להוביל לבעיות ארגזמה או אימפוטנציה.

הפרעות הורמונליות : לחת יכול להשפיע על שיגרת הורמונים כמו קורטיזול, שיכול להפחית חשק מיני.

בעיות רגשיות וירידה בביטחון העצמי : חרדה ולחץ יכולים לגרום לבעיות בקשר או לפגיעה בביטחון העצמי של הגבר ומשם הדרך לפגיעה בתפקוד המיני קצרה מאוד. חשוב להבין שזהו מצב הקורא לגברים הרבה יותר ממה שאתם חושבים ו-ניתן לטפל בחרדת ביצוע, ברוב המקרים אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד.

דימוי עצמי נמוך

פעמים רבות מה שגורם לפגיעה בתפקוד באיבר המין הגברי הוא בעצם דימוי גוף נמוך המשליך על הביטחון העצמי, זה יכול להיות במשקל הגוף הנראות או אפילו גודל איבר המין, ומעבר לשאר הסיבות שיכולות להיות דימוי עצמי משפיע עוד יותר על הזקפה של הגבר.

אך הבשורות הטובות הן שהמצב הפיך ויש מה לעשות בנידון כדי להחזיר את הגלגל לאחור או לשפר משמעותית את הקיים.

מה הקשר בין אין אונות פתאומית לחרדת ביצוע

אין אונות פתאומית מתייחסת למצב שבו נוצרת הפרעה בתפקוד המיני לאחר שהמצב היה טוב ולא השתנה הרבה. המצב קורה בעת קיום יחסי מין עם מישהי בפעם הראשונה או כאשר גבר מגיע לקיים יחסי מין עם מישהי שיותר מנוסה ממנו מינית וחושש ״לאכזב״ אותה או לא להצליח לספק אותה – ומכאן החוסר יכולת לתפקד מינית.

חשוב להבין שזה קורה ללא מעט גברים אך לא להתרגש, גם אם קרה לכם המצב והתרגשתם או ציפיתם לפניי קיום היחסים והזקפה לא עבדה תדעו שזה מצב שכיח מאוד ובפעמים הבאות זה יסתדר – פרטנרית טובה תבין אתכם ותעזור להתגבר על הנושא יחד איתכם.

דכרי התמודדות

ברוב המקרים חשוב לדבר על הדברים עם בן/בת הזוג, אז אם אתם סובלים מחרדה או לחץ אל תתביישו לשתף זאת עם הפרטנר/פרטנרית שלכם. בנוסף אם אתם רואים שהצד השני סובל מבעיה כזאת או אחרת העאלו את הנושא בפניו כדי לעזור לו להתגבר על המכשול ולהפיג את המתח, זאת תהיה התחלה מעולה בהחלט.

עם זאת ישנם עוד פעולות שתוכלו לעשות כדי להפחית את הלחץ והחרדה משמעותית כגון טיפול אצל פסיכולוג או הוספה של צמחים מסוימים לתזונה שלך אשר גורמים להפחתת סטרס ולחץ.

צמחים וויטמינים התורמים להפחתת סטרס ולחץ

טריבולוס טרסטריס, ג'ינג'ר, מיץ עשב החיטה, גינסאנג קוריאני, ויטניה משכרת, תמצית אפימדיום, מאקה, ואבץ. הן צמחים מצויינים להפחתת לחץ וחרדה, וכן לשיפור התפקוד המיני.

גברא אנרג'י, מוצר ייחודי בשוק, מכיל 14 רכיבים טבעיים שמטרתם לשפר את כוח הגברא. המרכיבים שצויינו קודם הם חלק ממרכיו הייחודיים של גברא אנרג׳י. מלבד הפחתת סטרס וחיזוק הזקפה לגברא אנרג׳י יתרונות נוספים כגון : העלאת החשק המיני, העלאת האנרגיה המינית, שיפור בזרימת כלי הדם, עיכוב שפיכה ועוד.

המוצר מתאים גם לגברים שלא יכולים ליטול טיפול תרופתי כגון ויאגרה, או אשר סובלים מסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב.

היתרון העיקרי של גברא אנרג׳י הוא שהמוצר טבעי ב- 100% ומאפשר ספונטניות בקיום יחסי המין.

לחץ וחרדה יכולים להשפיע באופן שלילי על התפקוד המיני. כאשר הגוף נמצא במצב של לחץ, הוא משחרר הורמונים שיכולים להפחית את התיאורות המיניות. גברא אנרג'י מציע פתרון יעיל לשני הבעיות.

גברא אנרג'י הוא לא רק מוצר לשיפור התפקוד המיני, אלא גם פתרון מצוין לניהול לחץ וחרדה. כך, אתם לא רק משפרים את חייכם המיניים, אלא גם מקנים לעצמכם חוויה חיובית ומשוחררת מלחץ.

אז אל תהססו, נסו גברא אנרג'י ותרגישו את השיפור בכל תחום בחיים!

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »