אין אונות בגיל צעיר – איך מתמודדים?

סובל מאין אונות בגיל צעיר ? אתה ממש לא לבד. זו היא תופעה נפוצה הפוגשת אחד מארבעה גברים במהלך החיים. ויש אפשרות לשפר את המצב ולתפקד במיטה כמו שהיית רוצה

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

אימפוטנציה

בניגוד לנהוג לחשוב, אין אונות המכונה גם אימפוטנציה אינה נחלתם של גברים מבוגרים או קשישים בלבד. למעשה, אחד או שניים מכל עשרה גברים צעירים מתחת לגיל ארבעים סובלים מבעיה של אין אונות, כלומר מקושי להגיע לזקפה או לשמור על זקפה באופן מספיק לקיום יחסי מין. לבעיה זו ישנה השפעה על מגוון מישורי החיים של הגבר, הרבה מעבר למיטה עצמה, אך הבשורות הטובות הן שישנם פתרונות רפואיים וטבעיים שבהחלט יכולים לעזור.

למה זה קורה לי?

לא קיימת סיבה אחת ויחידה עבור אין אונות בגיל צעיר. למעשה, השגת הזקפה ושמירה עליה מערבת שורה ארוכה של מנגנונים גופניים ונפשיים, ובכל אחד מהם יכול להתגלות קושי המפריע לאונות הגברית. כך לדוגמא, אימפוטנציה נפוצה יחסית אצל אנשים הסובלים מבעיות רפואיות ומחלות רקע שונות, כגון סוכרת הפוגעת בזרימת הדם המגיעה אל הפין.

הגברים הצעירים עלולים לחוות בעיות בתפקוד המיני בשל חרדת ביצוע הרבה יותר מאשר בעיות בזרימת הדם לפין או בעקבות מחלות מסויימות כגון סוכרת, לחץ דם או מחלות לב.

כמו כן, ישנן מחלות כרוניות הפוגעות בלב, בריאות, בכליות ובכבד אשר לאורך הזמן משפיעות על האונות הגברית, ואליהן מצטרפות מחלות ממאירות. בנוסף, אחת הסיבות המרכזיות לאימפוטנציה היא ירידה בכמות הטסטוסטרון, אולם בדרך כלל היא מופיעה בגילאים יותר מבוגרים.

גם נטילה של תרופות מסוימות יכולה לפגום בזקפה, ביניהן תרופות ותוספים הניטלים לדיאטה חזקה, תרופות נוגדות חרדה ודיכאון, לבעיות בלב ובלחץ הדם ועוד. כיום ידוע שגם צריכה מוגזמת של אלכוהול, עישון, תזונה לקויה ומיעוט בפעילות גופנית – כל אלו משפיעים על תפקוד כלי הדם ועל המרכיבים השונים בדם, המשחקים תפקיד בהשגת זקפה ושמירה עליה.

מעבר לכך, כפי שאמרנו ישנן גם סיבות נפשיות לבעיית אין אונות בגיל צעיר. כך למשל, בגילאים צעירים אנשים נוטים לפתח יותר חרדה לגבי ביצועיהם המיניים עקב השפעות תרבותיות וחברתיות, ובשל היעדר ידע הולם. חרדת הביצוע מפריעה לתהליך השגת הזקפה. כמו כן, בעיות נפשיות כמו מצב רוח ירוד באופן זמני ואף מתמשך (דיכאון) בהחלט יכולות להשפיע, ולמרבה הצער גם נוצר מעגל שלילי. כלומר, בעיית האין אונות משפיעה על הדימוי והביטחון העצמי של הגבר הצעיר, דבר המגביר את הדיכאון וחרדת הביצוע, מחליש את הביצועים המיניים, וחוזר חלילה.

אכן, יש השפעות בלתי מבוטלות של אין אונות בגיל צעיר. ההשפעה מתחילה בפן האישי והקרוב ביותר של האדם מול עצמו, ומתרחבת אל הפן שבין הגבר לזוגתו הקבועה (אם יש). היא ממשיכה אל מעגלים יותר נרחבים כגון ביטחון ביצירת קשרים רומנטיים עם בנות המין היפה, הביטחון החברתי בכלל ואף התפקוד במישורי החיים השונים כמו עבודה, לימודים וכדומה.

מה עושים עם אימפוטנציה בגיל צעיר?

הבשורות הטובות הן שיש מה לעשות עם אין אונות בגיל צעיר – הן ברמת אורח החיים האישי, הן ברמת ההתערבות הקונבנציונאלית, והן ברמת התכשירים הטבעיים. מבחינת אורח החיים האישי, חשוב מאוד לעבור להרגלים יותר בריאים כגון הגברת הפעילות הגופנית הכללית, הפסקת/המעטת עישון וצריכת אלכוהול, והקפדה על תזונה מלאה ומאוזנת ובכללי על אורח חיים בריא.

מבחינת ההתערבויות הקונבנציונאליות, אם ידועה מחלת רקע, בעיה רפואית או תרופה שנוטלים בקביעות – יש להיוועץ עם הרופא ולבצע בדיקות/שינויים רלוונטיים. טיפול תרופתי יכול לתת פתרון רגעי לאין אונות פתאומית, אך שימו לב – הוא אינו עוזר לפתרון בעיות זקפה.

לרוב אנו לא היינו ממליצים ליטול תרופות כמו ויאגרה או סיאליס בקרב גברים צעירים מיכיוון שזה רק מרחיק מפתרון הבעיה, אם אתה צעיר וחווה בעיות בעת התפקוד המיני שלך היינו ממליצים לבדוק את נושא הלחץ וההתרגשות לפניי קיום יחסי מין.

בשנים האחרונות עלה אחוז הירידה בתפקוד המיני אצל גברים צעירים אך שלא כמו אין אונות בגיל 50, בגיל צעיר בדרך כלל אפשר לפתור את העיניין במהירות ולחזור לקיים יחסי מין מספקים ועוצמתיים.

ובאשר לתכשירים הטבעיים, אנו ממליצים כמובן על גברא אנרג׳י, מוצר המבוסס על מרכיבים טבעיים בלבד העומד בתקנים אמריקאיים ואירופאים. גברא פרו מסייע לגברים רבים ברחבי תבל, כולל בגילאים צעירים, להשיב את האון המיני, ליהנות משיפור בביצועים, להגביר את ההנאה מיחסי המין. ומכאן משתפרים גם הביטחון העצמי, הזוגיות ויצירת קשרים רומנטיים עם נשים, וההרגשה בכלל.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »