4 מיתוסים על שפיכה מוקדמת

שפיכה מוקדמת היא תופעה יחסית נפוצה וקיימים מיתוסים שונים בנושא. במאמר הבא נציג לכם 4 מיתוסים לגבי שפיכה מהירה שלא ידעתם קודם.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

פתרונות לאימפוטנציה

על אף ששפיכה מוקדמת היא תופעה שכיחה למדי, קיים הרבה מידע מוטעה אודותיה, כנראה מכיוון שאינה מדוברת מספיק. הדבר מוביל בין היתר לשמועות ומיתוסים לא בדוקים, וחבל. לכן במאמר הבא נתקן ארבע מבין העמדות והידיעות השגויות לגבי שפיכה מהירה, בתקווה שיובילו אתכם לתפיסה נכונה יותר לגבי התופעה ולפנייה לפתרונות מתאימים.

מיתוס ראשון – שפיכה מוקדמת – קורה רק לי

כמו אימפוטנציה, שנקראת בעברית אין אונות, גם שפיכה מהירה היא ממש לא עניין נדיר או כזה השמור לגברים מבוגרים. על פי נתונים (שאינם לחלוטין מדויקים עקב הבושה לספר), כ-25% מהגברים הצעירים סובלים בשלב זה או אחר משפיכה מוקדמת, והנתונים עולים עוד יותר כאשר מדובר בגילאים שמעבר לארבעים. בנוסף, אצל גברים הסובלים מאימפוטנציה גם גמירה מהירה יותר נפוצה.

ויש עוד משהו שכדאי לדייק: אין ממש הגדרות מדויקות עבור שפיכה מהירה. למשל, יש הגורסים כי מדובר בהגעה לאורגזמה באופן שמתאים לרצונותיו של הגבר, אך כמובן שמדובר בהגדרה רחבה מאוד. מאידך, יש האומרים ששפיכה מהירה היא כזו שמתרחשת כ- 60 שניות מרגע החדירה, וזה כבר קצת יותר מדויק. כמו כן, חשוב להבהיר כי ישנן תקופות בחיים שבהן מופיעה גמירה מהירה ולאחר מכן נעלמת, ואצל חלק מהגברים היא נמשכת, אך בכל מקרה – מי שיצא לו לגמור מהר פעם או פעמיים ברציפות אינו סובל משפיכה מהירה.

מיתוס שני – אין טיפול בשפיכה מוקדמת

חבל להאמין בדבר שפשוט לא נכון. אפשר לשפר את הזמן עד הגמירה בכמה וכמה דרכים. למשל, ישנן ספריים לאלחוש על בסיס לידוקאין שחוסם העברת מידע מהפין למוח, וכך רמת הגירוי לא גבוהה מדי. יש גם המשתמשים בקונדום להקטנת הגירוי, יש המאוננים בערב שלפני קיום יחסי המין ובכך מגיעים פחות מגורים למיטה, ויש המבצעים תרגילים להארכת הזמן עד לשפיכה (אוננות עם עצירה לפני הגמירה). יש גם המחליטים עם בת הזוג על שני סבבים בלילה, כך שבסבב השני ייקח יותר זמן עד לגמירה, ויש שמוצאים איתה פתרונות אחרים לשיפור העונג ההדדי ולהפחתת מתחים סביב הנושא. כמובן, ישנם גם תכשירים טבעיים כפי שמציעה חברתנו, המחזקים את האון הגברי, מאריכים את זמן המשגל ומשפרים את ההנאה במיטה.

מיתוס שלישי – שפיכה מהירה זה פסיכולוגי

נכון שישנם גורמים נפשיים שמשפיעים על שפיכה מהירה, כמו סטרס בחיים או לחצים תרבותיים המדגישים את חובת הגבר לספק את האישה ולהפגין ביצועים גבוהים, אבל ישנם בהחלט גורמים פיזיולוגיים. למרות שהמנגנון והגורמים עוד לא מובנים לחלוטין, בהחלט ניתן לומר ששפיכה מהירה נפוצה יותר אצל הסובלים מבעיות בבלוטת התריס, מחוסר איזון של המוליך העצבי סרוטונין, מבעיות לבביות, מבעיה של בלוטת הערמונית, ועוד. אז אם חשבתם שמדובר בעניין של חולשה נפשית, זה ממש לא.

מיתוס רביעי – שפיכה מהירה היא רק עניין של הגבר

נכון ששפיכה מהירה היא עניין גברי, אבל במיטה יש שניים ומטבע הדברים שניכם מושפעים. מהצד השלילי, גמירה מהירה עלולה להוביל לאכזבה, תסכול, לחצים וחששות, ואף לפגוע ביחסים ביניכם שמחוץ לחדר המיטות. אבל מהצד החיובי, חשוב לזכור שיש לך פרטנרית. אם תדבר איתה בגלוי סביר להניח שתשמע כמה דברים שיפתיעו אותך על מה שמהנה ומענג עבורה במיטה, מה היא הייתה רוצה ולמה היא מצפה, ובנוסף – תוכלו למצוא ביחד פתרונות שישפרו את החוויה במיטה עבור שניכם. יש הרבה פתרונות יצירתיים שניתן לנסות אותם, כגון אמצעים להקטנת הגירוי כמתואר לעיל, ובעיקר – דגש על המשחק המקדים, על החיבה והאינטימיות שייצרו חוויה קרובה – ללא קשר לתזמון הגמירה.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »