חשק מיני בזמן מלחמה – מה אפשר לעשות

כולנו חווים את המצב הקריטי שנקלענו אליו, המלחמה האחרונה זיעזעה את כולנו ואפילו הכניסה את כולנו לשוק וחרדה אפשר להגיד. בעקבות המצב רבים איבדו את החשק המיני שלהם, ובצדק, אך אפשר לצאת מהמצב הזה ולחזור לקיים יחסי מין מרגשים בקרוב.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

darius-bashar-I8Q261NtB24-unsplash

מלחמה יכולה לגרום ללחץ רב וחוויות טראומטיות, אשר עלולות להשפיע על החשק המיני. התמודדות עם חרדה, פחד, ובלבול נפשי יכולה להוביל לירידה בחשק המיני.

חשוב להבין כי זהו תגובה נפשית נורמלית למצבים לחוצים וחריגים כמו מלחמה. וכמו כן רבים סובלים מכך גברים ונשים כאחד. מחקרים מראים באופן מובהק שיש קשר בין לחץ נפשי יומיומי לירידה בחשק המיני.

כשאנחנו עוברים לחץ או חרדה הגוף שלנו מפריש את הורמון הקורטיזול, שפוגע בפעילות של הורמון הטסטוסטרון. הטסטוסטרון האחראי על החשק והתפקוד המיני. כשהוא נפגע אנחנו עלולים לסבול מחשק מיני ירוד. אצל גברים זה עלול להתבטא בקושי להגיע לזקפה ואצל נשים ביובש וגינלי וקושי בהגעה לאורגזמה".

איך להחזיר את החשק המיני

הנה 2 דגשים שיעזרו לכם לחשק המיני בזמן המלחמה :

נסו להימנע כמה שיותר מצפייה בסרטוני הזוועות שמפיצים כל יום– הסרטונים הומפצים שמראים לנו את מה שהחיות אדם האלו עושים לא רק יוצרות פגיעה נפשית אלה גם ירידה בחשק המיני אצל שני בני הזוג.

קחו לעצמכם זמן להתנתק רגע מהכל – אמנם קשה לחזור לשגרה כשהדבר הזה משפיע לנו על חיי היומיום כלכך. קחו לכם ערב אחד רומנטי כדי להחזיר את הקשר הזוגי ולהחזיר את התפקוד המיני שלכם, אפשר לצאת למקום שאתם אוהבים או אפילו לבשל יחד בבית ולשלוח את הילדים להורים או לבייביסיטר.

חוסר חשק מיני בזמן מלחמה היא תופעה נורמאלית לחלוטין ושכיחה מאוד. זהו מצב כולל שרבים סובלים ממנו בשל המלחה וזה בסדר, ואם אתם כאן כנראה אתם מודעים למצב ורוצים בשיפור וזה סימן מעולה! (:

הרבה פעמים ירידה בחשק המיני משפיעה רבות על המערכת הזוגית ויכולה להימשך לאורך זמן עד שמדברים על המצב. חשוב לדעת מה לעשות במצב כזה. אנחנו ממליצים להתחיל בשיחה כנה ופתוחה עם בן או בת הזוג, אין מה להתבייש, לאחר שיחה כזאת בדרך מופג המתח שהיה מחוסר החשק והאינטימיות.

אובדן חשק מיני – אבחון הגורמים וטיפול

אובדן חשק מיני יכול להיגרם ממספר סיבות כגון לחץ או חרדה בעקבות המצב הביטחוני בארץ. חשוב לבחון מה השתנה בזמן הירידה בחשק, האם זה בעקבות אירוע שקרה בזמן האחרון או אירוע מתמשך כמו לחץ בעבודה שיכול גם כן להשפיע על החשק המיני או שבכלל זה נובע משגרת היומיום ששוחקת זוגות רבים.

הנה כמה מהסיבות השכיחות ביותר לחוסר חשק מיני:

  • לחץ ומתח נפשי – עבודה, לימודים, בעיות כלכליות, חרדות ועוד
  • בעיות במערכת היחסים או קשיים בתקשורת עם בן/בת הזוג
  • ירידה ברמת ההורמונים המיניים כמו אסטרוגן וטסטוסטרון (בדרך כלל לאחר גיל המעבר)
  • עייפות כרונית, חוסר שינה או תשישות 
  • שימוש ממושך בתרופות מסוימות כמו נוגדי דיכאון או תרופות ללחץ דם
  • בעיות רפואיות שונות כמו סוכרת, מחלות לב, סרטן ועוד
  • שינויי גוף והורמונים לאחר לידה אצל נשים
  • התמכרות לאלכוהול או סמים
  • דימוי גוף נמוך או בעיות בתפיסת הגוף והמיניות
  • חוויות טראומטיות קודמות הקשורות למין

התמודדות ופתרון הבעיה

אחרי שעלינו על הסיבה (יכול להיות גם כמה סיבות) שממנה נובעת איבוד חשק מיני, כעת איך אפשר לפתור את הבעיה – לכל אחת מהבעיות יש להתייחס שונה אך הנה כמה פעולות שתוכלו לעשות כדי להתחיל את השיפור.

  • נסו לשמור על אורח חיים בריא באופן כללי – עשו קצת ספורט והקפידו על שנת לילה טובה ומלאה.
  • אם אתם חוששים שחסרים לכם הורמונים כדאי לבדוק ולהתייעץ עם מומחים וכן לטפל במצב במידת הצורך.
  • דברו על הדברים והסיקו מכך כיצד יש לעזור לבן/בת הזוג לשפר את המצב ולחזור לאינטימיות שהייתה קודם. שיחה ותמיכה מצד בן/בת הזוג: תקשורת פתוחה ותמיכה מובנת יכולות לעזור בשיפור המצב.
  • טיפול פסיכולוגי: ייעוץ עם מטפל מומחה יכול לעזור להתמודד עם רגשות וחוויות טראומטיות המשפיעות על החשק המיני.
  • פתרון נוסף שיכול לעזור הוא תוסף תזונה להעלאת החשק המיני – לגברים יש תוסף טבעי שגם מחזקת את הזקפה ואת הביצועים בנוסף לשיפור בחשק המיני.

גברא אנרג׳י עזר כבר לעשרות אלפי גברים להנות חזרה במיטה תוך שיפור מקיף של התפקוד המיני של הגבר לטווח הארוך, הפורמולה של גברא פותחה על ידי ביוכימאים במטרה לתת פתרון אמיתי לגברים שרוצים לתפקד יותר טוב במיטה באופן טבעי וספונטני.

לאחר 26 שנה של הצלחה המוצר מבטיח פתרון טבעי ללא תופעות לוואי וללא צורך במרשם רופא. גם בזמן המלחמה גברים רבים פונים לפתרון הטבעי שמחזק את כח הגברא מהשורש.

לפרטים נוספים קראו עוד על הויאגרה הטבעית גברא אנרג׳י

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »