אימפוטנציה: מדריך המלא להבנה וטיפול

אימפוטנציה, המכונה בעברית אין אונות, הינה קושי להגיע לזקפה, או לחילופין קושי לשמור על זקפה לזמן מספיק על מנת לקיים יחסי מין מהנים. לשמחתכם ישנו פתרון טבעי לכך המחזיר את חיי המין למהנים וממושכים

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

annette-sousa-HW-ep3fC4Kc-unsplash

ראשית, יש להבהיר שבמרבית המקרים אימפוטנציה היא מתאפיינת בקושי להגיע לזקפה מלאה. עם זאת, ייתכן שגבר הסובל מאימפוטנציה יגיע מדי פעם לזקפה מלאה, בין אם ביחסי מין או באוננות. כמו כן, אין בכך לומר שהוא אינו מסוגל להגיע לאורגזמה ולשפיכה, אף אינו מגיע לזקפה מלאה.

ייתכן למשל שלעיתים הוא מצליח להשיג זקפה מלאה או חלקית המאפשרת קיום יחסי מין מספקים, ובפעמים אחרות לא, אולם באופן כללי ישנה הבנה ברורה שהזקפה איננה כפי שהייתה בעבר.

שנית, יש להבהיר כי לא מדובר בבעיה ממנה סובלים גברים צעירים בלבד. אמנם, נכון הדבר שככל שהגיל מתקדם גם האימפוטנציה גוברת, עד לרמה של כמעט מאה אחוז בגברים מעל גיל שבעים. ואולם, סובלים ממנה כמחצית מהגברים לאחר גיל ארבעים, וגם לפני זה כאחד עד שניים מכל עשרה גברים.

איך נוצרת זקפה ומה יוצר את בעיית האימפוטנציה

יש גורמים רבים לאימפוטנציה ובהם נעסוק בהמשך המאמר. אולם לפני כן, בעיית האימפוטנציה נוצרת עקב הפרעה במנגנון האחראי על זקפה. למעשה, במנגנון זה מעורבים שורה של מרכיבים, ביניהם המוח ומערכת העצבים, מערכת הדם, אנזימים, צאי שריר, וחללים שמתרחבים כאשר זרם הדם מגיע אליהם ביתר עוצמה.

כאשר החללים האלו מתמלאים ומתרחבים, איבר המין מתקשה, מתארך ומתרחב – וזהי הזקפה. בתוך כך, משוחררים חומרי ובראשם אנזים PDE5 שאחראיים להרפיית איבר המין, כלומר לחזרה אל המצב הנורמאלי. אם כן, אימפוטנציה הינה הפרעה באחד המרכיבים של המנגנון הזה, ובדרך כלל בהולכת הדם.

אימפוטנציה

גורמים אפשריים לאימפוטנציה

כאמור, יכולים להיות גורמים רבים לאימפוטנציה, מעבר לסוגיית הגיל שמשחקת תפקיד משמעותי. כך למשל, ברמה הגופנית מדובר לרוב בבעיות בכלי הדם, ומכיוון שכלי הדם באזור איבר המין הינם קטנים יחסית – הרי שהם מהראשונים להיפגע. לדוגמא, ידוע כי אנשים הסובלים מסוכרת נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח אימפוטנציה, וכך גם הסובלים מיתר לחץ דם, ממחלות של כלי הדם והלב, וכן מעשנים, אנשים שאינם מבצעים פעילות גופנית סדירה וכדומה. 

הגורמים העיקריים לאימפוטנציה :

  • השמנת יתר
  • חוסר בויטמינים ומינרלים חיוניים
  • עישון ואלכוהול בכמות מוגזמת
  • סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם
  • קונפליקטים במערכת היחסים
  • לחץ וחרדה בחיי היומיום
  • תרופות / ניתוחים שיכולים לפגוע בתפקוד
  • ירידה בהורמון הגברי טסטוסטרון

מאידך, גורם נוסף יכול להיות הורמונאלי, בדגש על הורמון המין הזכרי טסטוסטרון, בין אם בעקבות העלייה בגיל ובין אם בעיות הקשורות לתפקוד נמוך של בלוטות המין. לכך מצטרפות בעיות של פעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס, והפרעות הורמונאליות נוספות.

לעיתים האימפוטנציה עשויה להיות תופעת לוואי של תרופות מסוימות, כגון תרופות שנוטלים עבור לחץ דם גבוה, תרופות משתנות, תרופות נגד דיכאון, נגד אפילפסיה, תרופות המכילות סטרואידים, תרופות לכולסטרול גבוה, לאלרגיה, ועוד. יש לציין כי התרופות המטפלות באימפוטנציה, כדוגמת ויאגרה, מבוססות על עיכוב אותו אנזים המשחק תפקיד בהרפיית איבר המין שצוין לעיל – PDE5.

מלבד זאת, ישנם עוד גורמים אפשריים רבים לאימפוטנציה, כגון בעיות במערכת העצבים והיבטים נפשיים. מהפן הנפשי, ידוע כי אימפוטנציה נוטה להופיע יותר בתקופות ממושכות של לחץ, אצל אנשים הסובלים דיכאון וחרדה, ועוד. כמו כן, אין אונות יכולה להיות לעיתים פועל יוצא של חרדת ביצוע, בין אם בתחילת קשר אינטימי ובין אם לאחריו, ועשויה גם לשקף בעיות בזוגיות. למרבה הצער, אין אונות יוצרת בעצמה בעיות נפשיות נלוות, כמו פגיעה בביטחון, הכבדה על חרדת ביצוע ופגיעה ביחסים הזוגיים.

חשוב להבין את הקשר בין גורמי סיכון נוספים, כמו שבץ מוחי, לבעיית אין אונות. שבץ מוחי עלול לפגוע בזרימת הדם לפין ובפעילות של מערכת העצבים, דבר היכול להשפיע על היכולת להשיג ולשמור על זקפה.

בדרך כלל, ההבנה של התהליך בו זרימת הדם ומערכת העצבים משפיעות על היכולת המינית מאפשרת לזהות גירוי מיני כגורם חיוני לזקפה. כאשר זרימת הדם מופרעת או כאשר העברת המידע בין מערכת העצבים ואיבר המין אינה תקינה, יכולות להתעורר קשיים בהשגת זקפה.

לכן, בקרב גברים הסובלים מאימפוטנציה, חשוב לזהות את גורמי הסיכון ולטפל בהם. תרופות לטיפול באימפוטנציה, שנועדו לשפר את זרימת הדם או לתקן הפרעות במערכת העצבים, יכולות להוות חלק מהטיפול.

בני הזוג, המתמודדים עם השפעות אין אונות, צריכים לפעול בתיאום ובתמיכה הדדית. הם מוזמנים להיות שותפים לתהליך הטיפולי, משום שתמיכה זוגית יכולה לסייע בטיפול באימפוטנציה ולשפר את איכות החיים המיניים והזוגיים.

בנוסף לגישות התרופתיות והרפואיות לטיפול באימפוטנציה, קיימים פתרונות טבעיים שיכולים לסייע בשיפור הבעיה ולפעמים אף להפחית את התלות בתרופות. הנה מספר פתרונות טבעיים שנחשבים ליעילים:

  1. תזונה מאוזנת: דיאטה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ושמנים בריאים יכולה לשפר את זרימת הדם בגוף ולתמוך בתפקוד המיני.
  2. תוספי תזונה: תוספים כמו זינק, סלניום וויטמינים מקבוצת B יכולים לתמוך בתפקוד ההורמונלי והמיני. תוספים כמו ג'ינסנג ול-ארגינין ידועים ביכולתם לשפר זרימת דם ולסייע בהשגת זקפה.
  3. פעילות גופנית: פעילות סדירה, במיוחד פעילות גופנית המחזקת את מערכת הלב והכלי דם, יכולה לשפר את זרימת הדם ולסייע במניעת אימפוטנציה.
  4. ניהול מתח: שיטות להפחתת לחץ ומתח כמו יוגה, מדיטציה, וטכניקות נשימה עשויות לסייע בשיפור התפקוד המיני.
  5. שינוי אורח חיים: הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול ושיפור איכות השינה יכולים לתרום לתפקוד המיני הכללי.
  6. שיפור תקשורת זוגית: שיחה פתוחה וכנה עם בן/בת הזוג יכולה להפחית מתח ולשפר את התפקוד המיני.

כשמתעניינים בפתרונות טבעיים, חשוב לזכור שגישה הוליסטית, הכוללת שיפור אורח חיים כוללני, תתן את התוצאות הטובות ביותר

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »