אימפוטנציה – למה זה קורה לי?

אימפוטנציה היא בעיה שפוגשת גברים בכל הגילאים אך אסור להדחיק אותה, מצב זה אינו גזרת גורל ויש מה לעשות בנדון כדי להמשיך ולהנות מחיי מין ממושכים ומהנים

זמן קריאה : 4 דקות

שיתוף :

אין אונות - אימפוטנציה: סיבות ודרכי טיפול

באחד הימים, או יותר נכון – באחד הלילות, זה קורה במפתיע. אתה נמצא עם בת הזוג במיטה, הדברים מתחממים, ופתאום – העסק לא עובד כמו שצריך.

ייתכן שאינך מצליח להשיג זקפה או שאולי הייתה זקפה אבל רק לזמן קצר, לא מספיק בשביל לקיים יחסי מין מספקים ומהנים. מציקה ככל שתהיה, זו תופעה רווחת ומוכרת למיליוני גברים ברחבי העולם, החל מגילאים צעירים יחסית ובוודאי לאחר העשור הרביעי לחיים. בשורות הבאות נסביר מדוע זה בדיוק קורה.

כמה עובדות לגבי אימפוטנציה

רגע לפני שנמנה את הסיבות כדאי להבהיר כמה דברים. קודם כל, אם סבלת פעם אחת או פעמיים מקושי להשיג או להחזיק זקפה עם בת הזוג, אין זה אומר בהכרח שאתה סובל מאימפוטנציה. יש לעיתים ימים ואפילו תקופות בחיים שבהם יותר קשה להשיג זקפה, וימים אלו חולפים.

מצד שני, ישנם גברים המצליחים להשיג לפעמים זקפה מלאה באוננות או ביחסי המין, ואפילו לקיים יחסים מספקים, אך ברור למדי שהעסק לא עובד כפי שהיה בעבר. מקרה כזה יכול להיכנס להגדרה של אין אונות, או אימפוטנציה. מעבר לכך, חשוב לדעת שלעיתים אל התופעה הזו מתלווה גם שפיכה מהירה, כלומר הגעה לאורגזמה בזמן מהיר יחסית שאינו מאפשר קיום יחסים מהנים בחדירה.

אבל מעל הכל, חשוב שתזכור שאתה לא לבד, ושיש פתרונות למצב. גם הרפואה הקונבנציונלית וגם הענף הטבעי והאלטרנטיבי מציעים טיפול לאימפוטנציה ואף טיפול בשפיכה מוקדמת שיכול להועיל. אחד מהם הוא סדרת המוצרים שלנו, המבוססים על רכיבים טבעיים ואינם צריכים מרשם רופא.

אימפוטנציה

הסיבות השונות לאימפוטנציה

על מנת להשיג זקפה ולשמור אותה, יש שורה של מנגנונים גופניים שצריכים לפעול ביחד, ביניהם תאי שרירים, המוח, מערכת העצבים, כלי דם והלב, ועוד. בפין ישנם חללים המתמלאים בדם ומתרחבים, מה שמוביל להתקשות איבר המין והתארכותו, ובזמן הזה גם משוחררים מרכיבים האחראיים על חזרה למצב הרפוי, הנורמלי. מכאן, שבעיית האימפוטנציה עשויה להופיע במרכיב מסוים של המנגנון או בכמה מרכיבים שלו:

  • כלי הדם – מכיוון שהדם הממלא את החללים שבפין משחק תפקידו מרכזי בהשגת זקפה, הרי שבעיות בכלי הדם הן הגורם העיקרי לבעיות זקפה. כך למשל, אימפוטנציה יכולה להיות תוצאה של יתר לחץ דם או מחלת הסוכרת, הפוגעת תחילה בכלי הדם הקטנים כמו אלו שבפין. אבל גם ללא תחלואה ברורה, חסימות של כלי הדם בעקבות עישון, מיעוט פעילות גופנית, צריכה מוגזמת של אלכוהול וכדומה, יכולות להתבטא באין אונות.
  • הורמונים – עוד סיבה נפוצה, בעיקר בגילאים מבוגרים, הינם שינויים הורמונליים ובעיקר ירידה בייצור טסטוסטרון. למעשה, ככל שחולפות השנים פוחת הייצור של ההורמון הגברי באופן טבעי, אם כי גם אנשים צעירים יכולים לסבול מבעיה כזו עקב הפרעות הורמונליות, תת פעילות או פעילות יתר של בלוטת התריס.
  • תרופות – אם אתה נוטל תרופות באופן קבוע, ייתכן שתופעת לוואי בלתי רצויה שלהן היא אין אונות. מדובר למשל בתרופות נגד דיכאון, אלרגיות, לכולסטרול, אפילפסיה, תרופות על בסיס סטרואידים כדומה.
  • הגורם הנפשי – אימפוטנציה יכולה להיות גם תוצאה של היבטים נפשיים. למשל, היא עשויה להופיע יותר בתקופות של סטרס, כמו לחץ בתקופת מבחנים, עקב פיטורין, גירושין, בעיות כלכליות וכדומה. כמו כן, היא יכולה להופיע עקב חרדת ביצוע המכניסה הרבה לחץ ופוגמת במנגנון הזקפה. בנוסף, במידה והיחסים הזוגיים אינם טובים, ומלווים במתחים רבים, היכולת להשיג זקפה יכולה להיות מושפעת מכך.
  • מחלות לב וכלי דם – כגון סוכרת ויתר לחץ דם פוגעות בתפקוד התקין של זרימת הדם לפין ויוצרות הפרעה בזקפה. גם טיפול תרופתי של מחלות אלו עלול להוביל לאין אונות, במצב כזה כדאי לפנות אל הרופא המטפל ולשנות את ה-תרופות לטיפול.

מהי חרדת ביצוע ואיך היא יכולה לגרום לאימפוטנציה ?

חרדת ביצוע נגרמת מלחץ, התרגשות או מתח כללי המשפיע על הגבר ויכול ״לחבל״ בתפקוד המיני שלו, מצב זה נפוץ מאוד ולגיטימי .זה יכול להיגרם לאחר לחץ בעינייני העבודה מתח או סטרס שמגיעים בעקבות אירוע שקרע לאחרונה אי שקט נפשי. בנוסף יכול להיות מצב של בעיות חד פעמיות בזקפה כתוצאה מהתרגשות לפני קיום היחסים ותהיות לגביי התפקוד המיני של הגבר והאם הוא יצליח לספק את הבת הזוג.

איך להחזיר את האש לחיי המין גם במצב של אימפוטנציה ?

האם אפשר לענג את בת הזוג בזמן אימפוטנציה ? התשובה היא כן , ברור שכן.  בתקופה של אימפוטנציה גברים רבים מרגישים ירידה בביטחון העצמי, המלווה בתחושה של חוסר יכולת לספק את בת הזוג. הם סבורים כי חלק מהותי מתפקודם נפגם ושהדבר מקרין על גבריותם .

הדבר בהחלט יכול להשפיע על עצם הנטייה ליצור קשרים חדשים עם נשיים, ואם כבר קיים קשר כזה – על האווירה ועל היחסים בכלל. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי גם בזמן אין אונות ניתן לענג אישה ושיש כמה דרכים לעשות זאת.

לא פעם, תפיסתן של נשים לגבי יחסי המין שונה מאשר של גברים, צריך לראות קודם כל את הדברם דרך העיניים שלהם ולהבין בכלל מה הוא בשבילה עונג. אפשר לפתח שיחה כנה על מה גורם לה לעונג ומה עושה לה את זה כי היא הרי מכירה את גופה ותוכל לכוון אותך בדרך.

נשים שמות דגש יותר על הרגש והאינטימיות הרבה לפני האורגזמה לכן עלייך להיות קשוב לקצב שלה להיות סבלני ולתת מעצמך באהבה, בנשיקות ובכלל ברמה הרגשית. ככל שהיא תרגיש יותר מובנת ואהובה כך יעלה הסיכוי שתענג אותה גם מבחינה פיזית.

אם לא ניתן בתקופה זו להגיע לחדירה, הרי שהעונג של האישה יכול להתמקד באזור הפטמות ואילו ההגעה לאורגזמה היא באזור הדגדגן. שוב, העניין הוא להיות סבלני וממוקד מטרה, ולהבין שהגעה לאורגזמה אצל נשים – בעיקר ללא חדירה – יכולה לקחת זמן. אז מה? תן מעצמך, היה רגוע ותאפשר לה להרגיש הכי נוח עם עצמה וליהנות.

את המגע עם הדגדגן ניתן לעשות בעדינות באמצעות האצבעות, עם הלשון, וגם בעזרת האצבעות של האישה עצמה. אכן, לעיתים קרובות אם תשתף את היד שלה היא תדע לענג את עצמה בצורה שיותר נכונה ומדויקת עבורה.

כאשר אתה מעניק לה מין אוראלי היה עדין ומתחשב בעודך מנשק ומלקק את אזור הדגדגן, וכמו כן ניתן לעיתים לגרות את פי הטבעת. בנוסף, תוכל מעת לעת להחדיר את האצבע ובך לגרות את אזור ה- G שנמצא בדפנה העליונה. 

בכל הגילאים שני בני הזוג יכולים להנות מ-קיום יחסי מין מספקים ועוצמתיים, אל תוותרו על חיי המין שלכם ותתחילו לפעול היום כדי להנות יותר מחר.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »