איך ייעוץ זוגי עוזר לטיפול בתפקוד מיני

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

frustrated-couple-with-serious-problems

לכולם ברור, מעל לכל ספק, שהתפקוד המיני של בני זוג חשוב מאוד לקשר האישי והזוגי ביניהם. האם תהליך הפוך, של שיפור הקשר הזוגי, יכול לעזור בתפקוד המיני. אם כן, כיצד?

כל קשר זוגי בנוי ממספר חלקים או רכיבים, וביניהם אפשר למנות דברים כמו כבוד הדדי, חברות או הורות. בנוסף כמובן, ישנו הרכיב האינטימי והקשר המיני, שמעט זוגות יכולים להמשיך לחיות יחד, בלעדיו.

בעיות בזוגיות והקשר לתפקוד מיני

קיימות סיבות שונות לפגמים או חוסר בתפקוד במיני: מי שפונה לקבלת ייעוץ זוגי בתל אביב, למשל (עיר גדולה ולחוצה מאוד) מעידים על כך שהחיים בעיר מקשים עליהם להירגע מספיק, כדי לקיים יחסי מין מלאים ומספקים.

לחץ כזה יכול להתיש אותנו עד כדי כך, שאנחנו לא פנויים נפשית לקיום יחסי מין או להשקעה הרצויה באינטימיות. כאשר מצב זה נמשך, חלק מן הזוגות כבר מתרגלים לחיות "כמו נזירים" ולא מוצאים צורך בקיום יחסי מין.

מעבר ללחצי היום יום מחוץ לבית, סיבות נפשיות נוספות שעלולות לגרום לירידה בתפקוד המיני קשורות במה שקורה בתוך הבית: בהתמודדות עם גידול הילדים, בהבדלים בקריירה וביחסים השגרתיים בין בני הזוג.

ניקח לדוגמא זוג שלא פותר מחלוקת כלשהי או לא משלים ומרגיע "עניינים" אחרי מריבה גדולה וכואבת. מאוד יכול להיות שאחד מהצדדים כועס על השני, ובלילה, במיטה, הוא 'מסתובב לצד השני' ומסרב לאינטימיות.זה יכול להיות מתוך הרגשת כעס וזה יכול להוות אפילו סוג של ענישה, כביכול. בני זוג מסרבים או לא רוצים לקיים יחסי מין עם בני הזוג שלהם גם אם נעלבו בגלל המריבה או בגלל משהו שנאמר; לעיתים אפילו בלי לחשוב על כך במכוון.

אם אכן זה המצב, ראוי וכדאי לפתור את הבעיה כאשר היא קטנה: לברר עם הצד השני מדוע הוא או היא לא חפצים ורוצים בקשר אינטימי, או דוחים את הניסיונות לקשר כזה.

חשוב מאוד לפתור את הבעיות עוד לפני שתחושת העלבון הופכת לתחושה קשה יותר, כמו סלידה, למשל, או בוז.

מעבר ליחסים בין בני הזוג – חשוב לעשות גם ברור רפואי

ישנם בני זוג שמרגישים שהכול בסדר ביניהם, או שגם אם בעבר הייתה מריבה שגרמה לכעסים, המריבה הזו נפתרה ונסגרה. ועדיין, בני הזוג האלה חווים קושי פיסי לקיים יחסים תקינים או מספקים.

במקרה כזה במיוחד, רצוי מאוד לעשות ברור אצל רופא המשפחה, גינקולוג או מומחה אחר (אורולוג, למשל) על מנת לשלול בעיה פיזית-אורגנית.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »