אימפוטנציה – סיבות שכיחות ודרכי התמודדות מומלצות

מה הם הגורמים לאימפוטנציה ואיך אפשר להנות מיחסי מין מהנים יותר כבר בזמן הקרוב. באופן טבעי ופשוט תוכלו להחזיר לכם את הכח הגברי ואת ההנאה מחיי המין מספקים.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

אימפוטנציה

אימפוטנציה מוגדרת כקושי להשיג זקפה ו/או לשמור על זקפה לאורך זמן. לצד ההגדרה הרשמית, ברור שההשלכות של אימפוטנציה הינן רחבות עבור גברים, שכן היא מעיבה על יחסי המין והיחסים הזוגיים בכלל, על הדימוי והביטחון העצמי, על תחושת הרווחה הפנימית ועוד. למעשה מדובר בתופעה רווחת מאוד שמתחילה כבר בגילאים צעירים ועולה לעשרות אחוזים מקרב הגברים שבגילאי 40 ומעלה. בשורות הבאות נסביר מהן הסיבות האפשריות לאימפוטנציה ומהן דרכי ההתמודדות המומלצות.

אימפוטנציה – מדוע ומה עושים?

מאחורי אימפוטנציה עשויות לעמוד סיבות פיזיולוגיות רבות, וכן נסיבות פסיכולוגיות מסוימות. כך למשל, ככל שהגיל עולה כך הגוף מייצר פחות ופחות מההורמון הגברי טסטוסטרון, המשחק תפקיד משמעותי ביותר בחשק המיני, בחיות ובחיוניות, ומכאן גם בהשגה של זקפה. להתמודדות עם התופעה הזו מציעה הרפואה הקונבנציונאלית בעיקר מריחה של משחוות או זריקות של טסטוסטרון, חוויה לא נעימה בפני עצמה, וכמובן כזו הכרוכה באבחון של רופאים, אך יש גברים שבכל זאת בוחרים באופציה הזו.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שקיימות גם אפשרויות אחרות, ביניהן שימוש בתוספים טבעיים כפי שמציעה חברתנו. מדובר בתוספים המכילים 14 רכיבים טבעיים הפועלים בסינרגיה, כאשר כל אחד מהם תורם את חלקו להיבטים של החשק המיני, העוררות והזקפה. אין אנו אומרים שזהו "פתרון פלא" עבור כל גבר בעל רמה נמוכה של טסטוסטרון, אבל בהחלט שווה לנסות, מה עוד שאין לתכשיר הטבעי תופעות לוואי.

סיבה נוספת לאימפוטנציה היא פגיעה בכלי הדם, שכן כלי הדם הקטנים העוברים בפין משחקים תפקיד מכריע בהשגת זקפה ושמירה עליה. הפגיעה הזו יכולה לנבוע מסיבות רבות, ביניהן מחלת הסוכרת, מחלה כרונית של הכליות, נטילה של תרופות ללחץ דם, תרופות לדיכאון וחרדה, תרופות ללב ועוד. במקרים אלו, מה שהרפואה הקונבנציונאלית מציעה הוא קודם כל אבחון אצל רופא וניסיון לאזן את המחלה, ו/או שינויים במינון או הפסקה של נטילת התרופה. זאת, בנוסף לנטילה של תרופות כגון ויאגרה או סילנדאפיל, הפועלות כנגד אנזים מסוים בכלי הדם ומאפשרות יותר זרימה של דם אל הפין. יחד עם זאת, ראוי לציין כי לתרופות אלו יש גם תופעות לוואי כמו כאבי ראש וסחרחורות.

עוד סיבה לאימפוטנציה (שימו לב שסיבות שונות יכולות לפעול ביחד) היא פגיעה בכלי הדם ובמרכיבי הדם בעקבות עישון, צריכה מוגזמת של אלכוהול, נטילה של סטרואידים לפיתוח הגוף, ותזונה לקויה – חסרה או עודפת עם משקל יתר. על כן, הצעדים שתמיד מומלץ לעשות ללא קשר לסיבה פיזיולוגית כזו או אחרת, הם להקפיד על פעילות גופנית, להקטין ואף להימנע מהרגלים מזיקים, ולשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. אל הצעדים הטבעיים האלו בהחלט אפשר להוסיף את תוספי התזונה שלנו, שעל איכויותיהם קצת דוברנו לעיל ותוכלו לקרוא עוד באתר.

אין אונות וגורמים נפשיים

ולבסוף, ראוי לציין כי מאחורי אימפוטנציה יכולים לעמוד גם גורמים נפשיים. לדוגמא, ידוע שבתקופות של מתח מתמשך (סטרס) נפגעים תפקודי הגוף ועימם גם קטן החשק המיני ויש ירידה ביכולת להשיג זקפה. לעיתים גם ציפייה גבוהה לביצועים מיניים מעולים יכולה להוביל דווקא למתח במיטה, הניכר בקושי להשיג זקפה בגלל הלחץ. מעבר לכך, אם כבר מתפתחת אימפוטנציה ברמה כזו או אחרת, עלולות להיות השלכות פסיכולוגיות של ירידה בביטחון העצמי במיטה ובכלל, ומכאן עוד ירידה בביצועים המיניים וכן הלאה.

לכן, עוד המלצה טובה להתמודדות עם אין אונות היא לשוחח על כך עם בת הזוג בצורה כנה ופתוחה ככל האפשר, לשמוע מה היא אוהבת, מה היא רוצה ומה מדליק אותה במיטה, ולמצוא ביחד את הדרכים שיובילו לסיפוק של שניכם.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »