תרגילים לשפיכה מוקדמת שכדאי להכיר

תרגילים לחיזוק האזורים האחראים לשפיכה, כך תוכלו להאריך את זמן יחסי המין ולהנות יותר מחוויה עוצמתית וארוכה יותר.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

תרגילים לשפיכה מוקדמת

קשה למצוא גבר שלא חווה את הסיטואציה השכיחה, בה הוא גומר לפני בת הזוג. אכן, קיימים הבדלים פיזיולוגיים שבגינם גבר יכול לגמור תוך דקות ואף שניות ספורות, ולעומת זאת אישה זקוקה לרוב לזמן רב בהרבה על מנת להתחמם. יחד עם זאת, יש גברים שעבורם השפיכה המוקדמת שכיחה במיוחד, ויחסי המין שלהם נוטים להסתיים במהירות ובאכזבה. אם המצב מוכר לכם, במאמר הבא תקבלו מידע בסיסי על שפיכה מוקדמת ובעיקר תרגילים שיעזרו בשיפור המצב.

כמה מילים על שפיכה מוקדמת

קשה מאוד להגיד מה בדיוק נחשב ל- "מוקדם". על פי ההגדרה הרשמית, שפיכה מוקדמת היא כזו שאינה מאפשרת הנאה מיחסי המין, אך מדובר בהגדרה רחבה מאוד. על פי סקרים שנערכו בתחום, נמצא כי כשלושה רבעים מהגברים גומרים עד 4 דקות לאחר החדירה, ומתוכם רבים גומרים בתוך שתי דקות ופחות מכך. אם תשאלו את מרבית הנשים, הן יגידו שאין זה זמן מספיק על מנת להגיע לאורגזמה. אז מבחינת ההגדרה הרשמית, כמעט כל הגברים סובלים משפיכה מוקדמת. 

באופן יותר ספציפי, אפשר לומר כי שפיכה מוקדמת היא כזו שאינה מאפשרת כלל חדירה (כלומר הגבר גומר באופן קבוע לפני החדירה), או מאפשרת חדירה רגעית וקצרה בלבד. שימו לב שהכוונה היא למצב קבוע יחסית, לא לגבר שמדי פעם פולט עקב עוררות מינית גבוהה לפני או בתחילת החדירה. 

יחד עם זאת, מה משנה ההגדרה המדויקת אם יחסי המין ממילא נוטים להיגמר מהר מאוד, תוך כמה שניות, או תוך דקה או שתיים? במילים אחרות, אין משנה אם אתם עומדים באיזו "הגדרה רשמית" אלא אם אתם מעוניינים להאריך את זמן המשגל. לפי סקרים שנערכו בתחום, הרוב הגדול של הגברים מעוניינים בכך, ובדיוק למען מטרה זו קיימים תרגילים.

תרגילים להארכה של זמן המשגל 

אז איך לעכב את השפיכה המוקדמת? סקסולוגים ורופאים ממליצים על מספר תרגילים וטכניקות להארכה של פרק הזמן עד לשפיכה. אחד התרגולים היותר מומלצים נקראים תרגילי קיגל, המתמקדים בחיזוק שרירי רצפת האגן. למעשה, מנגנון הזקפה והשפיכה מערב מרכיבים עצביים, נפשיים ופיזיולוגיים רבים, ובהם גם שרירי רצפת האגן, כך שחיזוקם יכול לשפר גם את הזקפה וגם את השליטה בשפיכה.

בתור התחלה, יש לזהות את השרירים שאותם צריך לחזק. אפשר לעשות זאת בקלות בשירותים כאשר מטילים שתן, ומבצעים הפסקה פתאומית ורצונית. השרירים שאותם אתם מכווצים בשביל להפסיק את ההשתנה, הם השרירים שעליהם צריך להתאמן בקיגל. התרגילים עצמם פשוטים מאוד ליישום, וניתן לבצע אותם בקלות בבית או במקומות אחרים, בלבוש מלא ובכל מנח של עמידה, שכיבה או ישיבה, ואפילו בהליכה. 

כל מה שצריך לעשות הוא רק להדק את שרירי האגן (אלו שזיהיתם) ל- 3 עד 4 שניות, להרפות את ההידוק והכיווץ עם נשיפה, ואז שוב לשאוף ולהדק את השרירים. לאחר שמבצעים ארבעה או חמישה סטים כאלו, אפשר לנסות להגדיל את זמן הכיווץ בעוד שנייה או שתיים, ושוב לשחרר ולנשוף, וכן הלאה. באופן כללי, המטרה היא להגיע לכיווץ של עשר שניות ויותר מכך, אבל קחו את הזמן ואל תמהרו. אם תבצעו 4 סטים בני עשר חזרות ביום תראו שהיכולות הולכות ומשתפרות, ובעיקרון מומלץ להקפיד לפחות על סט אחד כזה לפני שקמים בבוקר מהמיטה.

מלבד תרגילי קיגל, יש עוד כמה טכניקות מומלצות על ידי אנשי המקצוע. אחת השיטות האלו מוכרות היטב לכל גבר, והיא נקראת אוננות. ההבדל הוא שכאן הגבר אינו מגיע לשפיכה אלא עוצר את עצמו רגע לפני, נרגע קצת ונושם, ואז שוב מאונן, וכן הלאה. ישנם סקסולוגים הממליצים לבצע את התרגיל הזה עם בת הזוג, במידה וישנה נכונות לעניין. כלומר, בן הזוג מאונן ולפני שהוא מגיע לאורגזמה בת הזוג תופסת את הפין ביד ועוצרת את השפיכה. אפשרות דומה שאותה מבצעים לבד, היא ללחוץ חזק על הנקודה שבין פי הטבעת לבין שק האשכים לפני השפיכה, מה שיכול לעצור אותה ולעיתים גם להוביל לאורגזמה בלי שפיכה. 

עוד הצעות לשיפור שפיכה מהירה

מלבד האמור לעיל, יש עוד כמה הצעות והמלצות להארכת זמן המשגל. ראשית, אפשר לנסות תרגול של יוגה, מדיטציה ונשימות, התורמות להגברת השליטה במנגנון השפיכה. שנית, בעת המשגל מומלץ להסיט את תשומת הלב מהאזור של המגע בין אברי המין, אל אזור הפנים של בת הזוג, ובתוך כך לשים את הדגש על מצבה, על העונג שלה ועל החוויה שלה. 

מאחר ששפיכה מוקדמת יכולה לנבוע גם ממצבים נפשיים, כדאי לשים לב לנושא הזה. בפרט, אם אתם עוברים תקופה ממושכת של מתחים (בעבודה, בזוגיות וכדומה), קחו בחשבון שלקיחת פסק זמן, שימוש בטכניקות הרגעה של נשימות ודמיון מודרך, ובוודאי שיחה עם בת הזוג – יכולים לעזור מאוד. כמו כן, שפיכה מוקדמת לעיתים קשורה להתנהלות לא בריאה בחיי היומיום, ובהחלט יכולים לסייע תזונה נכונה, הקפדה על שעות שינה מספיקות, וביצוע פעילות גופנית באופן סדיר. יש לציין כי לעיתים שפיכה מוקדמת היא פועל יוצא של בעיה בריאות, כמו מחלות כרוניות לסוגיהן, וכן היא עשויה להיות תופעת לוואי של תרופה כלשהי. לכן, במידה וידוע על בעיה רפואית או על תרופה שנוטלים בקביעות, כדאי לפנות לרופא לבירור.

מעבר לכך, ניתן גם להיעזר בקונדום להקטנת החיכוך והגירוי, אם כי רבים אינם אוהבים את הפתרון הזה. ולבסוף, קיימים מוצרים טבעיים כמו אלו של חברתנו, שיכולים לסייע לא רק להגברת האון הגברי אלא גם לשיפור הביצועים במיטה ולהארכת זמן המשגל. המוצרים אינם מצריכים מרשם רופא, אין להם תופעות לוואי מדווחות, וגברים רבים בעולם נהנים מתוצאותיהם.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »