גירוי מיני ו-עוררות מינית

מהו גירוי מיני ? ואיך הוא משפיע על האופן שבו אנחנו מקיימים יחסי מין ? ממה יכול לנבוע חוסר בעוררות מינית ? כל המידע המקצועי כאן במאמר.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

גירוי מיני

גירוי מיני הוא כל גורם שמעורר תחושה מינית או רצון מיני. זה יכול להיות דרך מגע, ראייה, שמיעה, ואף מחשבה או דמיון.

עוררות מינית היא המצב בו הגוף מגיב לגירוי מיני. זה כולל שינויים פיזיולוגיים כמו זרימת דם מוגברת לאיברי המין, הגברת הפרשת הורמונים, ועוד.

סוגי גירוי מיני – מה גורם לגירוי

  1. מגע פיזי: נגיעות או עיסויים באזורים ארוגניים של הגוף.
  2. תקשורת וראייה: כולל תמונות, סרטונים, או אפילו מילים שקוראים את העוררות המינית.
  3. שמיעה: כולל שיחה מעוררת, קולות, או צלילים שיכולים להיות מיניים במהותם.
  4. דמיון ומחשבה: היכולת לדמיין מצבים מיניים או לחשוב עליהם יכולה לגרום לעוררות מינית.
גירוי מיני

גירוי מיני אצל גברים

גירוי מיני אצל גברים הוא בעצם הגורם לזרימת הדם אל איבר המין שבדרך כלל גורם לזקפה. כך שהגבר מגורה כתוצאה ממשהו חיצויני או פנימי (מחשבות, פנטזיות וכן הלאה). הגוף שולח את האותות ונוצרת זקפה. אך לא תמיד הזקפה נוצרת מגירוי מיני ישנם עוד כמה סוגי זקפות שלא נוצרות בגלל גירוי :

זקפת בוקר – לא תמיד נגרמת בגלל גירוי מיני או חלום רטוב כמו שרוב בני האדם חושבים. אלא כתוצאה מלחץ של שלפוחית השתן על איברי המין הגברי כתוצאה מאי ריקון במהלך כל הלילה.

זקפת מוות – כן כן תופעה נפוצה אצל גברים היא זקפה לאחר המוות כיוון שזהו אחד מהאיברים הכי חשובים, מבחינת הטבע האפשרות לרבייה, הדם שנשאר בגוף לפניי שהאדם מת מתנקז אל הפין.

זקפה מלאכותית – זקפה כתוצאה מתהליך כימי כגון לאחר נטילת ויאגרה, הזקפה שנוצרת היא ללא צורך בגירוי מיני ופשוט יוצרת זקפה ללא התשוקה המינית והרצון שיש בזקפה שנוצרת באופן טבעי. לויאגרה יש תחליפים טבעיים שיכולים לעזור לכם לתפקד יותר טוב במיטה ולשפר את כח הגברא הזקפה והחשק המיני.

כמוסות טבעיות לשיפור התפקוד המיני של הגבר

גירוי מיני אצל נשים

אצל נשים לעומת זאת הגירוי המיני מתבטא בדרכים אחרות כגון חשק מיני חזק או רטיבות באיברי המין. גברים חושבים שנשים פחות ״חרמניות״ מהגברים אך הם פשוט פועלות מתוך רגש ותחושות בשונה מגברים ובנוסף לכך בדרך כלל לא רואים את זה עליהם.

לבני אדם מסויימים יכולה להיות חוסר עוררות מיני כתוצאה ממספר סיבות :

  • פגיעה בעצבים שבאיברי המין
  • דיכאון
  • לאחר גיל מסויים
  • לאחר תראומה מסויימת
  • לגברים כתוצאה מבעיות בזקפה שלא מטופלות

תהליך העוררות

  1. תחילת העוררות: זיהוי הגירוי המיני והגבת הגוף הראשונית.
  2. שיא העוררות: התגברות התגובה הפיזיולוגית והרגשית.
  3. רזולוציה או הפחתה: חזרה של הגוף למצבו הרגיל לאחר שהגירוי חדל.

האם גברים רוצים סקס באופן תדיר יותר מאשר נשים ?

מיתוסים על עוררות מינית ומיניות יכולים להיות מקור לבלבול ולהבנות לקויות. כמה מהמיתוסים הנפוצים כוללים:

  1. מיניות גברית לעומת מיניות נשית: ישנה תפיסה שגויה שגברים תמיד רוצים סקס ותמיד מוכנים לכך, בעוד שנשים פחות מעוניינות או פחות פעילות מינית. האמת היא שתחושת העוררות משתנה אצל בני אדם, ללא קשר למגדר.
  2. עוררות מינית שווה לרצון לקיים יחסי מין: לעיתים, עוררות מינית נתפסת כשקולה לרצון לקיים יחסי מין. עם זאת, אדם יכול להרגיש מורגש מינית ובכל זאת לא לרצות יחסי מין.
  3. השפעת גיל על עוררות מינית: נפוץ לחשוב שהעוררות המינית נחלשת בהכרח עם הגיל. למעשה, עוררות מינית ורצון מיני יכולים להישמר ואף להתעצם בכל שלב של החיים.

חשיבות ההשכלה המינית

השכלה מינית מקיפה ובריאה היא חיונית לפיתוח יחסים מיניים בריאים ומשגשגים. היא יכולה לעזור בדרכים הבאות:

  1. הפרכת מיתוסים והבנות לקויות: השכלה מינית מסייעת להפריך מיתוסים ולתת מידע מדויק על מיניות, עוררות, ויחסים מיניים.
  2. קידום בריאות מינית: הבנה טובה יותר של הגוף ותהליכי העוררות יכולה לסייע ביצירת חוויות מיניות חיוביות ובריאות מינית טובה יותר.
  3. תקשורת בין אישית: השכלה מינית מעודדת תקשורת פתוחה ובריאה בין בני הזוג, דבר שהוא חיוני ליחסים מיניים מהנים ומכבדים.
  4. זיהוי והתמודדות עם בעיות מיניות: הבנה ומודעות לנושאים מיניים מאפשרות זיהוי מוקדם יותר של בעיות או קשיים מיניים ומסייעות בחיפוש פתרונות וטיפול.

השכלה מינית היא כלי חשוב לפיתוח יחסים מיניים בריאים, תקשורת טובה יותר בין בני זוג, והבנה עמוקה יותר של המיניות האנושית. היא מאפשרת לאנשים לפתח יחס חיובי יותר כלפי המיניות שלהם ושל אחרים, תוך התמודדות עם המיתוסים וההבנות הלקויות שמקיפים את הנושא.

חשיבות הדיאלוג והסברה

  1. דיאלוג פתוח: חשוב ליצור דיאלוג פתוח ובריא בנושאי מיניות ועוררות מינית כדי לקדם הבנה וקבלה.
  2. השכלה והסברה: הסברה והשכלה מינית הן חלק חיוני בקידום בריאות מינית ובמניעת בעיות נפשיות ורגשיות הקשורות למיניות.

סיכום

העוררות המינית והגירוי המיני הם תופעות מורכבות המשלבות אלמנטים פיזיולוגיים, נפשיים, חברתיים ותרבותיים. חשוב לדון וללמוד עליהם באופן פתוח ובריא, תוך כיבוד והבנה של השונות והמגוון בעולם המיניות.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »