ההבדל שבין החשק המיני של האישה והגבר, ואיך להגביר את החשק המיני

חשק מיני לאישה ולגבר, ממה הוא נובע בעצם, מה משפיע עליו וכיצד נוכל לשפר אותו כדי להנות יותר עם הפרטנר/הפרטנרית האהובים שלנו. אצל גברים ונשים החשק המיני מתבטא בצורה נפרדת וכך גם השיפור שלו.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

היא מחפשת אהבה, והוא רוצה סיפוק. הוא נהיה רגיש וקשוב כדי לשכנע אותה לסקס, ואחר כך שוכח מהכל בזמן שהיא חייבת פינוק וחיבוק. ככול שנמשיך לבחון את הנושא נראה שקיימים עוד הבדלים רבים בין החשק המיני שח נשים וגברים. במאמר הבא נדבר על ההבדלים וגם נסביר איך להגביר את החשק המיני, אצלה ואצלו ביחד.

גברים ממאדים, נשים מנוגה

זה לא רק בסקס אלא ברבים מתחומי חיים, בין אם בתחומי העניין, צרכי הטיפוח, היחס לניקיון, מקומו של הכבוד בחיים, העדפות הבילוי, ועוד. הפערים נובעים מהבדלים תרבותיים ופסיכולוגיים, וגם מהבדלים פיזיים הקשורים בין היתר בליבידו- החשק המיני. למשל, בעוד שהגבר מפנטז על החזה שלה, האישה מדמיינת את הצימר הקסום בו יעשו אהבה. או למשל, בעוד שנשים יעדיפו משחק מקדים, מרבית הגברים יעדיפו לגשת ישר ולעניין.

יחד עם זאת, ברור כי מדובר בהכללה מאוד גדולה. בפועל, יש נשים עם התנהגות וצרכים יותר "גבריים", ומצד שני יש גברים עם צדדים יותר "נשיים" וקשר חזק בין מיניות לרגש.

טסטוסטרון ומאפייני החשק המיני של גברים 

ברמה הפיזיולוגית, החשק המיני של גברים מושפע ישירות מרמות הטסטוסטרון, המגביר את העוררות מינית והמשיכה פיזית, ואת המוכנות לביצוע האקט עצמו. בהתאם לכך, מאפיין בולט של החשק המיני אצל גברים, הוא שכמעט ולא צריך משחק מקדים, בעוד הגירוי מופנה ישירות אל אברי הזמן שאקט החדירה מספק את היצר. הליבידו הגבוה ניכר גם בפנטזיות של גברים, שרבות מהן עוסקות באקטים מיניים, וכן בעיסוק חוזר ונשנה לאורך היום בנושא הזה.

כמובן שרמות הטסטוסטרון שונות בין גבר אחד לשני בהתאם למבנה הגנטי, אורח החיים, תזונה, רמות לחץ, בריאות ועוד. בנוסף לכך, עם הגיל יורדת רמת הטסטוסטרון. ככל שהרמה יותר גבוהה כך הצד היצרי יותר חזק, והוא תופס את מקום הרגש וביטויי האהבה, ולהיפך. למעשה, עובר גברים רבים הרגש טמון בתוך האקט המיני עצמו, כאשר הסקס מסייע להם לשחרר רגשות.

הרגש והחשק המיני אצל נשים

תשוקה נשית מושפעת אף היא מהטסטוסטרון, אלא בעוד שאצל גברים הוא קבוע ברמתו, אצל נשים רמות הטסטוסטרון משתנות לאורך החודש בהתאם למחזוריות ההורמונלית. כלומר, יש ימים בהם נשים חשות חשק מיני יותר נמוך, ויש ימים שבהם הוא מתגבר. בנוסף, מכיוון שהמחזור ההורמונלי שונה מאישה לאישה, גם רמות החשק המיני שלהן שונות, החל מנשים שיש להן חשק מיני בתדירות מאוד גבוהה, ועד לנשים שאין לכן כמעט חשק מיני עד כדי א-מיניות.

מעבר לכך, אצל נשים הרגש הוא לרוב החוויה שבקדמת הבמה, שנמצאת לפני המיניות ומכתיבה גם את רמת המשיכה והחשק. במילים אחרות, נשים רבות צריכות קודם כל להרגיש כדי לפתח משיכה מינית. הרגש ניכר גם בפנטזיות של נשים לגבי מין, הממוקדות יותר בנושאים של אווירה רומנטית, אינטימית וחושניות, ופחות באקט המיני עצמו.

למעשה, כל הנושא של מיניות ומה גורם להם לחשק ומשיכה אצל נשים, יותר מורכב מאשר בקרב גברים. זאת, מכיוון שלצד הצרכים הפיזיים קיימים גם צרכים רגשיים ונפשיים מהותיים, לכן לחשק המיני לוקח יותר זמן להיבנות ויש לעודדו באמצעות ליטופים, חיבוקים, חיזור, מילות אהבה, אווירה רומנטית וכדומה.

המורכבות הזו ניכרת גם בצורך במשחק מקדים ממושך, הכולל גירוי ומגע שמתחיל באזורים שלא נחשבים למיניים, עד התקרבות ומגע הדרגתי באברי המין עצמם בשלב שכבר עלו העוררות והחשק המיני.

הקושי שיוצר הפער בין צרכי גברים לנשים

כאמור, בעת קיום יחסי מין, הטסטוסטרון מוביל באופן משמעותי את הגברים, מה שיכול לבוא על חשבון הרגישות. המצב הזה יכול להפריע לנשים, מכיוון שהן נמשכות לגברים שיודעים לבטא רגשות ולהעניק אהבה, להחמיא, ליצור קשר עין ולהיות רגישים וקשובים לצרכים שלהן. במילים אחרות, גברים רוצים סקס ונשים רוצות רומנטיקה.

כאמור, יש פערים במידת המוכנות לקיום האקט המיני בין נשים לגברים. בעוד שגברים יכולים להרגיש מגורים ומוכנים לסקס בקלות ומהירות יחסית, כמעט לא משחק מקדים, לנשים לוקח בדרך כלל יותר זמן להתחמם ולהיכנס לאווירה, והן צריכות משחק מקדים המלווה בתחושות של אהבה, ביטחון, רכות ומחמאות. אי לכך, כאשר גבר "מדלג" על המשחק המקדים לסיפוק צרכי עצמו וצרכי האישה על ידי חדירה, הדבר עלול להתפרש כחוסר התחשבות, וכהתייחסות אליה ככלי המספק את היצר בלבד.

אז איך מגבירים את החשק המיני בין נשים לגברים

למרות הפערים שיש בביטויי החשק מיני, ניתן בהחלט להתגבר עליהם וליהנות מחיי מין ואהבה פוריים. מכיוון שבמשך דורות רבים החברה הייתה פטריארכאלית, בה הגברים שלטו וצרכי ורצונות האישה דוכאו, הרי שהשינוי בתפיסה צריך להגיע קודם מצד הגבר. זאת, על בסיס העיקרון שמי שהולך יותר מהר מבין השניים, הוא היחיד שיכול להתאים את הקצב למי שהולך יותר לאט. 

השינוי ניכר בהבנת הצרכים המיניים של האישה לאהבה, לרומנטיקה ומשחק מקדים, ובהבנה שלאישה קשה ליהנות מקשר המבוסס רק על האקט עצמו. לכן, על הגבר ללמוד ריסון והתאפקות, ולהגדיל את הרגישות והקשב לצד השני. שינוי כזה יוביל להגברת הריגוש, התשוקה והגירוי המיני של האישה, כך שבסופו של דבר שני הצדדים יהיו מרוצים. 

יחד עם זאת, מכיוון שצריך שניים לטנגו, גם האישה צריכה להיות רגישה לצרכיו של הגבר, באופן שיתרום לאיזון של שניהם. למשל, בזמן שהגבר ממוקד במשחק מקדים ובמגע מלטף באברים שאינם מיניים, המגע של האישה בגבר יכול להיות ממוקד יותר באיבר המין, מה ששומר על הגירוי המיני שלו ומשאיר אותו בעניינים. היא גם יכולה ללבוש ביגוד מגרה המבליט את אברי המין, וכדומה.

ולבסוף, אם הגבר מוצא את עצמו מתקשה להגיע לחשק מיני, לתפקוד מיני ולזקפה, ניתן להסתייע במוצרים טבעיים יעילים, ביניהם בולטים מוצרי האיכות של חברתנו. 

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »