זקפת בוקר חלשה – סיבות ופתרונות

זקפת הבוקר היא תופעה נפוצה מאוד ומוכרת בקרב גברים, אשר חלק נהנים ממנה ולחלק היא מפריעה. יחד עם זאת, אין חולק על כך כי מדובר בתופעה טבעית, שבמידה רבה גם מעידה כי מערכות הגוף והנפש המעורבות בנושא פועלות בצורה תקינה. על כן, כאשר יש זקפת בוקר חלשה הדבר מעיד על קושי כלשהו .במערך הפיזי-נפשי, וכדאי וניתן לטפל בו.

תחליף טבעי לסיאליס

מה זה אומר זקפת בוקר ? ולמה דווקא בבוקר ?

הנושא של זקפת בוקר נחקר לא מעט ולאורך השנים עלו מספר הסברים. ההסבר הראשון וכנראה המדויק ביותר קשור לכך שגברים נוטים להתעורר עם כלי דם מורחבים, דבר הכרחי ליצירת זקפה. אך מדוע כלי הדם מורחבים בהתעוררות. מפני שכאשר אנו חולמים הגוף מכניס את עצמו למצב של "שיתוק" על מנת שלא נתנהג את מה שעובר עלינו בחלומות. השיתוק הזה כולל העלאה בייצור של מוליך עצבי מסוים, אשר בין היתר גורם גם להיצרות של כלי הדם. כאשר שנת החלום מסתיימת מגיע שלב השינה העמוקה, ובו יש ירידה בייצור המוליך העצבי, דבר המוביל להתרחבות מוגברת של כלי הדם, ולכן כאשר אנו מתעוררים בבוקר משינה עמוקה יש סיכוי לא רע לזקפת הבוקר.

זקפת בוקר

הסבר נוסף שהוצע על ידי חוקרים הוא שרמת הטסטוסטרון גבוהה יותר בבוקר אצל גברים. הטסטוסטרון הוא הורמון המשחק תפקיד חשוב במגוון היבטים של הגוף הגברי, וביניהם גם הזקפה, לכן עם בוקר רמות גבוהות של ההורמון עולות בקנה אחד עם הזקפה.

זקפה במהלך היום שלא כמו זקפות במהלך הלילה נגרמת כתוצאת גירוי מיני כלשהו אשר שולח אותות להגביר את זרימת הדם אל הפין. בזמן השינה ופרט במהלך שנת חלום יכולה להיווצר זקפה גם כתוצאה מחלום מיני ואף שפיכה קטנה הנקראת קרי לילה, אך בדרך כלל זהו עיניין שקשור ב-זרימת דם אל הפין.

ומה אם יש לי זקפת בוקר חלשה?

מאחורי זקפת בוקר חלשה יכולות לעמוד סיבות שונות ומגוונות. אם נתחיל בהסבר הראשון שהובא לעיל, ייתכן שיש בעיה מסוימת עם השינה שלכם. לדוגמא, ייתכן שאתם חווים בתקופה האחרונה רמות גבוהות של מתח מתמשך (סטרס), דבר שעשוי להשפיע על מוכנות הגוף להגיע לזקפה, לא רק בבוקר אלא לכל אורך היום והלילה.

גם הנקודה השנייה לגבי הטסטוסטרון תופסת: מזה שנים ידוע כי רמות נמוכות של טסטוסטרון קשורות לבעיות בהשגת זקפה. למעשה, אחד הטיפולים הקונבנציונאליים המוצעים לגברים שסובלים מבעיית אין אונות הוא תכשירי טסטוסטרון שאותם מורחים בתור ג'ל על אזור הירכיים, ולפעמים אפילו מזריקים. אם כן, למרות שרמת ההורמון בדם נוטה לעלות עם בוקר, מכיוון שיש רמה נמוכה ממילא תהיה זקפת בוקר חלשה, או שלא תהיה בכלל.

סיבות נוספות לזקפת בוקר חלשה

מלבד האמור לעיל, יכולות להיות עוד סיבות רבות לזקפת בוקר חלשה. אך לפני שנתאר חלק מהן חשוב להבהיר שזקפה חלשה בבוקר בפני עצמה אינה מעידה בהכרח שיש בעיה וייתכן מאוד שהכל תקין. מאידך, אם תופעה זו אינה מתמצה בבוקר בלבד ויש לכם בעיות להשיג ולשמור על זקפה באופן הפוגם ביחסי המין, בהנאה, בזוגיות, בביטחון העצמי וכן הלאה, כדאי להיות קשובים לסיבות האפשריות ולפתרונות.

וכאלו יש הרבה. לדוגמא, ישנם מחקרים המעידים כי הקפדה על פעילות גופנית, גם אירובית כמו ריצה וגם תרגילי כוח, מביאים לעלייה ברמות הטסטוסטרון בגוף הגבר. כמו כן, פעילות כזו ובעיקר אירובית משפרת את תפקודם של כלי הדם והלב, דבר חשוב כמובן מכל הבחינות וגם להשגת זקפה. לכן, אם אתם נוטים להזניח את הפעילות הגופנית כדאי מאוד לחזור אליה, אך מבלי להגזים – שכן ישנם מחקרים המעידים כי עודף פעילות ספורטיבית דווקא מוביל לירידה ברמות הטסטוסטרון.

מעבר לכך, הסיבות לזקפת בוקר חלשה ולבעיה בהשגת זקפה בכלל יכולות להיות קשורות בתזונה שלכם, בצריכת אלכוהול מוגזמת, בעישון, בהיבטים רגשיים הקשורים לזוגיות, ועוד. לכל אלו יש פתרונות וחלקם גם טבעיים ומועילים כמו גברא אנרג׳י – כמוסות טבעיות לחיזוק האון הגברי מהשורש.

הכמוסות מצטברות בגוף ועוזרות להגיע לזקפה חזקה יותר, עלייה בחשק המיני, מאפשרת ספונטניות ועוד, בנוסף לכל אלו הפורמולה עוזרת להיווצרות מחדש של זקפת בוקר.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg