חוסר חשק מיני אצל נשים וגברים– גורמים ופתרונות

חוסר חשק מיני נפוץ מאוד בקרב זוגות לאחר מספר שנים ביחד אך סובלים מחוסר חשק מיני? לא רק במיטה שלכם! אל תזניחו את היחסים שלכם! כנסו וקראו על הסיבות לירידה בחשק המיני בזוגיות. זוהי תופעה נפוצה ויש מגוון פתרונות לבעיה.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

Lifestyle. Beautiful couple in bed

יחסי מין הם אחת ההנאות הגדולות ביותר שיש לנו ולא בכדי רובנו ככולנו משקיעים בכך אנרגיות רבות. מעבר לעונג הכרוך בכך, יחסי מין איכותיים בתדירות מספקת מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות לב, מפחיתים רמות דיכאון, משככים כאבים, מחזקים את מערכת החיסון וייתכן שאף מונעים התפתחות סרטן הערמונית (אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בקרב גברים, ובפרט המבוגרים שבהם), וכמובן תורמים רבות לקשר הזוגי.

אבל למרות כל היתרונות הנ"ל, ועל אף שמחקר אמריקאי הראה כי גברים חושבים על סקס לא פחות מ- 19 פעמים ביום בממוצע, במיטות רבות ובתקופןת שונות את מקומה של ההתלהבות ותשוקה תופסת המבוכה והעגמומיות.

סיבות לחוסר חשק מיני אצל נשים

הסיבות העיקריות לחוסר חשק מיני בקרב נשים הן נפשיות: כשהבן זוג מתנהג בצורה שלא מוצאת חן בעיניהן (לא כעונש, אלא כי התנהגות כזו הופכת אותו להרבה פחות מושך), דיכאון ברמה כזו או אחרת, דימוי גוף ירוד והשחיקה בתשוקה שיוצרת השגרה.

בנוסף ישנן סיבות פיזיות: עייפות (ובפרט אצל נשים אחרי לידות ואלה המשקיעות את כל האנרגיות שלהן בגידול הילדים), טיפולים תרופתיים שונים (ובפרט כדורים נוגדי דיכאון) והירידה ברמת האסטרוגן החל מגיל מסוים(גיל המעבר).

כל אלו ועוד עשויים להשפיע על החשק המיני של האישה ועל הרצון לקיים יחסי מין עם בן הזוג.

טיפול בחוסר חשק במין אצל נשים

ירידה בחשק המיני אצל נשים זה נושא נפוץ אשר פוגשת נשים רבות אך זהו לא סוף פסוק. ישנם מספר פתרונות לחשק מיני נמוך ואף פתרונות טבעיים שלא כוללים טיפול מיני מסובך אלא רק שינוי בהרגלים מסויימים.

  1. אבחון רפואי והורמונלי:
    • בדיקה רפואית על מנת לאתר גורמים פיזיולוגיים אפשריים לחוסר החשק, כגון שינויים הורמונליים.
    • בדיקת התרופות שאת נוטלת כגון גלולות הריון שיש להם תופעות לוואי רבות שלא פעם מתבטאות בחוסר חשק מיני.
    • טיפול הורמונלי או רפואי במקרה הצורך, לאחר ייעוץ עם רופא.
  2. טיפול פסיכולוגי:
    • ייעוץ זוגי לטיפול בבעיות קשר ותקשורת שעלולות לגרום חשק מיני נמוך.
    • אם את מרגישה לחץ או חרדה בזמן האחרון זה בהחלט יכול להיות אחת מהסיבות ויש לפנות למומחה ולקבל טיפול אישי.
  3. הקפידי על אורח חיים בריא:
    • שמירה על תזונה נכונה ומשקל תקין יכול להחזיר את החשק מהר יותר ממה שאת חושבת.
    • הקפידי לבצע ספורט לפחות פעמיים בשבוע, פעילות גופנית תורמת רבות לזרימת הדם התקינה וגם להרגשה הכללית(מעלה את דימוי הגוף לטובה)
    • תרגול מיינדפולנס ומדיטציה כדי לשפר את המודעות לגוף ולהגביר את הנאה מפעילות מינית.
  4. חינוך מיני ותקשורת:
    • העשרה וחינוך מיני להבנת הגוף והעדפות האישיות.
    • עידוד שיח פתוח עם הבן זוג לגבי ציפיות ורצונות מיניים.
  5. רפואה אלטרנטיבית:
    • במקרים מסוימים הירידה יכולה לנבוע מחוסר ויטמינים חיוניים לגוף שמחזקים את המנגנון שלך כאישה. ישנם כמוסות טבעיות המורכבות מצמחי מרפא ויטמינים ומינרלים המשפרות את החשק המיני לאורך זמן וגם נותנות לך בוסט לתזונה שאת צריכה.

כל פתרון צריך להיות מותאם אישית לנשים, תוך התחשבות בצרכים, בעדיפויות ובמצב הרגשי והגופני שלהן, יכול להיות כמה סיבות אך זכרו שהפתרון קיים ואפשר באמת תוך זמן קצר להנות שוב מחיי האהבה.

חוסר חשק מיני אצל נשים

למה גברים מוותרים על יחסי מין?

גם גברים לא מעטים סובלים מירידה בחשק המיני. חוסר חשק מיני אצל גברים נובע ממספר סיבות כגון: מחלות שונות, טיפולים תרופתיים, חרדות ומתחים מכל סיבה שהיא, עייפות או בעיות בקשר הזוגי.

בחלק גדול מהמקרים ירידה בחשק המיני אצל גברים נובעת מקושי בתפקוד המיני, כלומר אימפוטנציה (חלקית או מלאה) או שפיכה מוקדמת המוגדרת כפליטת זרע תוך פחות משתי דקות מרגע החדירה הראשונה.

למרבה הצער, עקב הבושה גברים רבים נרתעים מלנסות לפתור את הבעיה ומעדיפים לוותר על מרכיב משמעותי בהנאה מהחיים, ובעצם מקבעים את המצב הבעייתי.

פתרונות טבעיים

חשוב לדעת כי בימינו ישנו מגוון רחב של פתרונות לכל סוגי הבעיות הגורמות לירידה בחשק המיני, הן עבור גברים והן עבור נשים.בפרט מומלצים פתרונות טבעיים, שמשפרים לא רק את תדירות חיי המין וההנאה מהם אלא את איכות החיים באופן כללי.

למידע אודות שיפור חוסר החשק המיני לחצו

תזונה מאוזנת:

  • צריכת מזון עשיר בוויטמינים ומינרלים חשובים, כמו ויטמין E, זינק, וסלניום, שתורמים לתפקוד מיני תקין.
  • מומלץ לצרוך מזונות עשירים בנוגדי חמצון ובחומצות שומן אומגה 3.

פעילות גופנית סדירה:

  • פעילות גופנית מסייעת בשיפור מערכת הדם והגברת הייצור של טסטוסטרון, ההורמון המיני העיקרי אצל גברים.
  • ספורט מקדם בריאות כללית ותחושת טוב לב, שיכולה לשפר את החשק המיני.

שינה איכותית:

  • שינה מספקת ואיכותית חיונית לייצור הורמונים ותחושת רווחה כללית, מה שיכול לתרום לחשק מיני טוב יותר. ולשיפור ניקר בחשק המיני.

יוגה, למשל, או פעילויות אחרות התורמות לגוף ולנפש גם יחד, עשויה לפוגג מתחים וחרדות ולהעלות את רמת האנרגיה פלאים. שבירת השגרה תחזק את הקשר הזוגי ותמנע מהשחיקה לפגוע בחשק המיני וישנן גם כמוסות טבעיות, המבוססות על צמחים, מינרלים ו-ויטמינים, שמאריכות משמעותית את פרק הזמן של האקט המיני ואת ההנאה של שני בני הזוג ממנו, ובכך פותרות את בעיית חוסר החשק ומחזירות את יחסי המין לחיים.

עוד על שיפור חוסר בחשק מיני בין בני הזוג

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »