ירידה בחשק המיני אצל גברים – סיבות ופתרונות לחוסר חשק מיני

גברים רבים מגלים שהחשק המיני שלהם נמוך. מדוע הדבר קורה? האם זו גזירת גורל? מה אפשר לעשות? התשובות לשאלות אלו ונוספות במאמר שלפניכם.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

חוסר חשק מיני

בתרבות שלנו נהוג לחשוב שגברים הם בעלי יצר מיני מפותח בהשוואה לנשים, ולכן מפגינים חשק גדול יותר בדרך כלל. גם אם סטטיסטית גישה זו נכונה, עובדה היא שגברים רבים מגלים שעבר תקופה החשק המיני שלהם נמוך, מה שלא נעלם מעיני בת הזוג המרגישה דחויה ובלתי מסופקת.

מדוע הדבר קורה? האם זו גזירת גורל? מה אפשר לעשות?

אז מדוע גברים חווים ירידה בחשק המיני?

חוסר חשק מיני יכול לנבוע ממספר סיבות, שניתן לחלקן באופן כללי לרפואיות-פיזיות, ולנפשיות-פסיכולוגיות. ברמה הרפואית, חשוב לדעת שגם גברים עוברים תקופות של שינויים הורמונאליים, בעיקר מהעשור הרביעי לחיים אך לעיתים גם לפני. במיוחד, הכוונה היא לירידה בהורמון הטסטוסטרון, המשחק תפקיד משמעותי בתפקוד המיני.

במקרים כאלו, במידה ומחפשים פתרון ניתן למצוא אותו הן במוצרים טבעיים כמו של חברתנו, המחזקים את החשק המיני, והן בתכשירים שמציעה הרפואה הקונבנציונאלית ובתוספי תזונה, המשיבים את האיזון ההורמונאלי.

סיבה פיזית נוספת קשורה במצב רפואי קיים. למשל, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת, הסובלים ממחלות של הלב וכלי הדם, עלולים לסבול גם מירידה בחשק המיני. וגם אם אין ירידה גדולה בחשק המיני עצמו, עלולה להיגרם אימפוטנציה, כך שאחרי כמה סיבובים לא מוצלחים במיטה גם יורד החשק לנסות.

עוד סיבה אפשרית היא תופעת לוואי של תרופה מסוימת, כגון נוגדי דיכאון. במקרים כאלו של מחלה מוכרת או נטילת תרופה, הדרך עוברת בפנייה אל הרופא, שעשוי למשל לשנות מינון או תרופה, ו/או לכוון לאיזון התחלואה הבסיסית.

ירידה בחשק המיני

יש לציין כי פעמים רבות סיבה לחשק מיני נמוך אצל גברים, היא פשוט אי שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן. עם השנים הגוף מאבד מחיוניותו ויכולותיו, ולכן חשוב ביותר להקפיד על פעילות גופנית, להקפיד על תזונה מאוזנת, ולהימנע ככל הניתן מעישון ומצריכה מוגזמת של אלכוהול.

סיבות נפשיות לחוסר חשק מיני

העולם הפסיכולוגי מאחורי חוסר חשק מיני הינו מגוון מאוד, ועשוי לכלול סיבות רבות. במישור שבינו לבינה, אפשר לציין למשל גברים החשים מזה זמן שזו בת הזוג שאינה מעוניינת, אינה מאפשרת להם ספונטניות או תחושת חופש במיטה, כך שההתלהבות החשק הולכים ודועכים. כמו כן, ייתכן שהיחסים בכללותם חורקים בתקופה האחרונה, שקיימת בעיית תקשורת ואינטימיות הרבה מעבר למיטה, ושוב, הדבר משפיע על החשק המיני שלו.

בנוסף, יש גברים המסתובבים עם תפיסה מוטעית, לפיה עם צריכים להפגין ביצועים גבוהים מאוד במיטה, המעידים לכאורה על גבריותם. הדבר מוביל לא אחת למה שנקרא 'חרדת ביצוע', למתח נפשי עקב ציפיות גבוהות, הפוגם ביכולת לתפקד מינית. ומכיוון שהתפקוד נפגע, והבילוי במיטה מקושר עם סטרס ואכזבה, גם החשק יורד.

בכל המקרים המתוארים לעיל, המענה צריך להתחיל בשיפור התקשורת והקשר בין בני הזוג. לעיתים צריך לגשת למטפל/ת זוגי/ת או מיני/ת אבל לפעמים שיחות כנות ופתוחות סוללות את הדרך לשינוי משמעותי.

מעבר לכך, הסיבות הפסיכולוגיות יכולות להיות נעוצות בהיבטים חיצוניים אחרים של החיים. למשל, במצב הנוכחי של המשק הישראלי, כאשר משפחות רבות מתמודדות עם הכבדת העול הכלכלי, רמת המתח עולה, ומתח פועל לא פעם כנגד חשק מיני. בנוסף, מצבים חיים מלחיצים כמו עומס גדול בעבודה, ובוודאי פיטורים, מובילים לרמות סטרס גבוהות. במקרים האלו, כדאי לזכור יחסי מין יכולים דווקא לעשות פלאים להפחתת מתחים, ולמציאת תמיכה ועידוד באהבתה של בת הזוג.

הגברת החשק המיני אצל גברים

חשק מיני אצל גברים הוא נושא רגיש ומורכב הנפגש עם גורמים רבים, כולל בריאות פיזית, נפשית, רגשית וגם זוגיות. קיימות שיטות שונות להגברת החשק המיני, אך חשוב להתייחס לכל גבר באופן ייחודי, תוך הבנת המקור לבעיה או לרצון לשיפור בתחום זה.

ראשית, חשוב לטפל בבסיס – הבריאות הכללית. תזונה מאוזנת, פעילות גופנית קבועה ושינה איכותית יכולים לשפר את הבריאות הכללית ולתרום לחשק מיני גבוה יותר. יתרה מכך, פעילות גופנית מסוימת יכולה לשפר את מחזור הדם, דבר שיכול להשפיע חיובית על התפקוד המיני.

ברמה הנפשית והרגשית, חשוב להתמודד עם לחץ, חרדה ודיכאון, שכולם יכולים להשפיע לרעה על החשק המיני. שיחות עם בן או בת זוג, ייעוץ זוגי או פנייה למטפל מקצועי יכולים לעזור בפתרון בעיות ובחיזוק הקשר הרגשי והמיני.

נסו להקדיש יותר זמן לזוגיות שלכם, קחו ערב לעצמכם רחוק מהילדים ומהעבודה, צרו לעצמכם ערב רומנטי שיעלה בכם בחזרה את הניצוץ ויחזק את הקשר הזוגי שלכם יחד עם החשק המיני. אצל נשים נושא זה חשוב במיוחד.

עוד פתרון טבעי הוא כמוסות טבעיות להעלאת החשק המיני וחיזוק התפקוד המיני. הנותנות מענה לירידה בחשק המיני ובזקפה של הגבר. הכמוסות נקיות מכימיקלים ומורכבות מחומרים טבעיים בלבד וכאלו שלא עושים תופעות לוואי.

הכמוסות קיימות כבר מעל 28 שנה בשוק ועזרו כבר לעשרות אלפיי גברים וזוגות להנות מחדש מחיי המין שלהם. אם אתם מרגישים שאתם צריכים בוסט לתפקוד המיני שלכם במיטה ולחשק צרו איתנו קשר לייעוץ דיסקרטי לגביי הויטמינים הללו.

לסיכום, הגברת החשק המיני אצל גברים היא תהליך המחייב גישה הוליסטית, שמתייחסת לגוף ולנפש. חשוב להיות סבלני ולא לחפש פתרונות מהירים או קסמים, אלא להתמקד באורח חיים בריא, תקשורת זוגית פתוחה ולפנות לעזרה מקצועית כאשר יש צורך.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »