לאהוב את עצמך

האם אהבה עצמית נתפסת אצל חלקנו כשלילית? איך זה משפיע על הביצועים המיניים במיטה? קראו על הקשר בין לאהוב את עצמך ושיפור התפקוד המיני.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

גם נשים יש אין אונות?

איך לאהוב את עצמך יכול לעזור לך לשפר את הביצועים המיניים שלך?

אהבה עצמית – עצם המושג, הדיבור עליו, גלגול ההברות בלשון גורם לרובנו להתכווץ. אהבה עצמית מקושרת אצלנו לגאווה, יהירות, שחצנות ולנרקיסיזם. אדם ש"מת על עצמו" נחשב אצלנו למגונה, לאליטיסט לאחד שלא כיף לחבור אליו.

האמת היא שיש צורך לאזן בין אהבה עצמית הגובלת בנרקיסיזם ובין אהבה עצמית בריאה, כזו הגורמת לך להתפנות לאהבה ולמערכת זוגית עם אדם אחר. מבחינה פסיכולוגית, אגב, "אהבה עצמית" המתבטאת במוחצנות יתר ובשחצנות מעידה על הדבר ההפוך, על חוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך.

חוסר אהבה עצמית משפיע באופן ישיר על החיים בכל התחומים ובעיקר, בתחום הזוגיות, וביתר פירוט, בתחום יחסי המין.

"אני לא מספיק טוב"

חוסר אהבה עצמית נובע, בדרך כלל, מטראומות ילדות. ילדים שלא קיבלו אהבה בבית, שננטשו, שעברו התעללות מכל סוג שהוא נוטים לפתח שנאה עצמית הרסנית לגבי עצמיותם. הם משוכנעים כי אינם מספיק טובים וכתוצאה מכך אינם יכולים לקיים זוגיות כי "מי תרצה אותם."

הדבר המוזר הוא שבעת שיחה עם אותם אנשים מתגלים תכונות רגילות לגמרי. אנשים אלה יכולים להיות נאים, מצליחים, בעלי יכולת ביטוי גבוהה אך עדיין, כשזה מגיע לזוגיות ולמין, תכונות אלה נסוגות והבושה והחרדה תופסים את מקומם.

חוסר אהבה עצמית, במובנה הקיצוני, יכולה לגרום לבעיות כמו אימפוטנציה ולחוסר תפקוד מיני. בעת האקט המיני, הגבר חש כי אינו מספק את צרכיה של בת זוגתו שאינו ראוי לעונג, שאינו ראוי לאהבה. משחר ילדותו הוא רגיל שמאכזבים אותו, שלא אוהבים אותו ועל כן אינו יכול לתפקד.

זו הסיבה מדוע לאורך שנים רבות וגם כיום, ההנחה היא כי בעיות בתפקוד המיני נגרמות עקב בעיות פסיכולוגיות של דימוי עצמי נמוך. גם אם כיום יודעים כי חלק מהבעיות נגרמות עקב בעיות בריאותיות נטו (כמו סוכרת ולחץ דם גבוה) עדין, אי אפשר לנתק את המימד הפסיכולוגי.

ללמוד לאהוב את עצמך.

עד כמה שזה נשמע מופרך, אנשים הסובלים מדימוי עצמי נמוך ומחוסר אהבה עצמית צריכים ללמוד כיצד לאהוב את עצמם, בכל מצב. לכולנו יש צדדים אותם אנו אוהבים יותר או פחות. בכל זאת, אנו נוטים לקבל את עצמנו כמו שאנו, מנסים להשתפר, להבליט את התכונות הטובות ולהצניע את התכונות הפחות טובות. גברים בעלי דימוי עצמי נמוך מתרכזים רק בתכונות השליליות שלהם והופכים אותן לחזות הכול. במהלך טיפול פסיכולוגי, לומד הגבר לקבל את תכונותיו השליליות ולטפח את התכונות הטובות.

מדובר על תהליך ומסע פנימי של השלמה, קבלה ואהבה. יש לפרום את פקעת המושגים והרגשות אותם סוחב הגבר מהילדות ולהמשיג מחדש את האופן שבו הוא תופס את עצמיותו.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »