פורנו ותפקוד מיני – האם הפורנו משפיע/פוגע בתפקוד המיני

בעידן האינטרנט, הפורנו הפך לנגיש וזמין מאי פעם. יש שלל אתרים ברשת המציעים בעיקר לקהל הגברי קשת מגוונת של פנטזיות מיניות. אלא מה? מחקרים שבוצעו בעשור האחרון גילו קשר ישיר בין צפייה בפורנו לבין פגיעה בתפקוד המיני, עקב עיוות בתפיסת יחסי המין, הפחתת רמות הגירוי במהלך האקט המיני, ולמעשה ירידה ביכולת של גברים לתפקד מינית.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

tinywow_7641009_31738279

צריכת פורנו במאה העשרים ואחת

במאה העשרים ואחת, עם צמיחתה של רשת האינטרנט והתפשטותה לכל טלפון נייד, גברה הקלות והזמינות בה אנשים יכולים לצפות בתכנים פורנוגרפיים. כפי שיודעים גברים רבים, יש מגוון עצום של תכני פורנו מסוגים שונים המוצעים אונליין, גם ללא עלות. עקב כך, בעשור האחרון עלה גם באופן ניכר מספר האנשים, בדגש על גברים, הצופים בתכנים פורנוגרפיים באופן קבוע, במטרה להגיע לסיפוק מיני במהלך אוננות.

התכנים האלו הרבה יותר גרפיים ומפורטים מתכני העבר, כפי שהוצגו במגזינים כמו פלייבוי. כיום לא מדובר כמובן רק בתמונות, אלא בשפע של סרטוני מין מסוגים שונים, שהיכולת לצפות בהם באופן אנונימי פשוטה מאי פעם. וכאמור, מתברר כי צפייה קבועה בסרטים כאלו גובה מחיר, הניכר ביכולת לתפקד באופן תקין במהלך יחסי המין.

פורנו ותפקוד מיני

קושי בתפקוד המיני בגלל בעיה מנטאלית?

על פניו, נראה לנו כי בעיה בתפקוד מיני, כמו שפיכה מוקדמת או בעיות בזיקפה, נובעת מסיבות פיזיות. ואולם, לא אחת בדיקות רפואיות אינן מוצאות שום בעיה בתפקוד הפיזי של מערכות המין הגבריות, ומסתמן שהקושי מגיע מתחומי הנפש והפסיכולוגיה. על כורסת הפסיכולוג, בעיה נפשית הגורמת לקושי בתפקוד המיני יכולה לגלות נסיבות אישיות רבות. אבל האמת היא שמחקרים שבוצעו בעשור האחרון, מראים שלא מעט גברים סובלים מתפקוד מיני לקוי עקב צפייה תכופה בפורנו, כאמצעי המסייע באוננות וגמירה.

לקות מינית שנובעת מצפייה בפורנו

מחקרים שבוצעו על גברים הצורכים פורנו (שמספרם רק הולך וגדל עם השנים עקב זמינות התכנים באינטרנט), מגלים שיותר ויותר מהם מתקשים בתפקוד ובמגע מיני עם פרטנר בשר ודם. המחקרים שבוצעו לאורך עשרות שנים, על עשרות אלפי גברים שצרכו פורנו, גילו השפעות מזיקות בקיום יחסי מין ובתפקוד המיני, שרק הלכו וגדלו עם הזמן. הבעיה ניכרת בירידה בחשק המיני וביכולת להגיע לגירוי עם פרטנרים אמיתיים, עד למצב של קושי להגיע לזקפה ואין אונות.

פורנו

גירוי יתר הגורם לשינויים נוירולוגיים

מסתבר כי צפייה תכופה וממושכת בתכני פורנו, לא רק מעלה את סף הגירוי של האדם אלא גם גורמת למוח לעבור שינויים נוירולוגיים. מדובר בייצור יתר של הורמונים מעכבים במוח, מה שמוביל להפחתת רמת הרגישות באקט המיני עם בני זוג. מצב זה מגביר למעשה את התלות בתכני פורנו עד כדי התמכרות וחוסר יכולת להגיע לסיפוק מיני בלעדיהם.

במצבים כאלו של התמכרות לפורנו עבור הגעה לסיפוק מיני, ניכרת בקרב גברים גם ירידה משמעותית בחשק המיני, קושי ליהנות מיחסי אישות, להגיע ולשמור על זקפה. המצב הזה גם מוביל לעלייה בשכיחות של דיכאון, סטרס וחרדה, בעיקר בכל הקשור לליבידו.

למרבה המזל, במרבית המקרים המצב הפיך, וכמו כל התמכרות הוא מצריך גמילה מתכני פורנו. יחד עם זאת, כמו כל גמילה, גברים רבים מגלים שאין זה קל להפסיק לצפות בתכנים ולהחזיר את האספקט הרגשי לתוך חיי המין. לכן, לעיתים קרובות יש צורך בסיוע וליווי של איש מקצוע כדי לבצע את התהליך בהצלחה.

התנזרות מפורנו וחזרה לחיי מין תקינים

אותם מחקרים שבדקו את ההשפעה הקשה שיש להתמכרות לפורנו על ביצועים מיניים, גילו גם שהתנזרות מפורנו יכולה לסייע בהחזרת החשק המיני. מדובר בתהליך האורך בממוצע בין שבועיים לחודשיים של התנזרות, המוביל בהדרגה לעלייה ברמת הליבידו. העלייה בחשק המיני ניכרת גם בחזרה של זיקפה ספונטנית במהלך היום, ובעלייה ברמת הביצועים וההנאה מקיום יחסי מין.

חשוב לציין שבתהליך החזרה לתפקוד מיני תקין, ניתן להסתייע באמצעים טבעיים כמו של חברתנו, המציעה סדרת מוצרים אפקטיבית ונטולת תופעת לוואי, אשר מסייעת בהגברת הגירוי והאון הגברי. את מוצרי חברתנו ניתן להזמין בקלות אונליין, בדיסקרטיות מלאה וללא מרשם רופא, לכל כתובת ברחבי הארץ.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »