על נפלאות הטנטרה לשיפור חיי המין

טנטרה היא תורה ופילוסופית חיים שמקורה בהודו, ובתרגום מסנסקריט משמעות המונח טנטרה היא מארג או הרחבה כאשר הרעיון מאחורי הביטויים הללו הוא כי בחיים הכל קשור בכל - כלומר, כל תחום בחיים משפיע על התחומים האחרים, קיימים אין סוף מעגלים שמשפיעים זה על זה באמצעות אנרגיות שקיימות בהם.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

Couple hugging and smiling at home

בני האדם הם יצורים מלאי אנרגיה והשאיפה של כל אדם על פי הכתבים העתיקים היא להיות בשיא הרמה האנרגטית מבחינה רוחנית. הטנטרה רואה במיניות כחלק בסיסי ומהותי מההוויה של כל אדם והיא שואפת להסיר באמצעותה חסמים אנרגטיים קיימים. לאישה יש מעמד חשוב בטנטרה שמקדשת את גופה ואת האנרגיות האישיות שלה. באמצעות למידת תורת הטנטרה ותרגולה יכול כל אדם לשחרר חסמים אנרגטיים – הכרת התהליכים הקורים בגופו, הקשבה והיענות להם ולרצונותיהם תסייע לו לעשות זאת.

הטנטרה בחברה המערבית

הטנטרה מפארת את תענוגות החיים ומטפחת אותם – מין, אוכל, ספורט וכדומה – תענוגות אלו מספקות אנרגיות חיוביות שמעניקות אושר, ולכן, יש לכבד ולטפח אותם. כאמור, הטנטרה מקורה בהודו אך עם השנים החברה המערבית אמצה וחיבקה אותה אליה יותר ויותר עם שינויים המותאמים אליה. האדם המערבי פרקטי ופחות רוחני מזה השוכן במזרח הרחוק, ולכן, בחר הוא "לאמץ" את הטנטרה בעיקר בהיבטים המיניים שבה, על אף שחשוב לציין כי יש ביסודה הרבה אלמנטים רוחניים וטהורים אחרים.

להלן סוגי טנטרה הנפוצים:

טנטרה לבנה: טנטרה טקסית שמאפייניה מתבטאים בתפילות, טקסים, מדיטציות ברכות וכו'. אלו אינם קשורים למיניות אלא לזיווג הקיים במציאות בין הניגודים בטבע כמו זכר ונקבה, חורף וקיץ וכדומה.
טנטרה אדומה: דומה לטנטרה לבנה אך כוללת טקסים שיש בהם עירום, אלכוהול ואוכל. טנטרה זו היא יותר פיזית וכוללת מגעים בין המשתתפים בה. ההגעה לאחדות עם היקום מגיעה ממקום של תענוגות ולא התנזרות.
ניאו טנטרה: הסוג הנפוץ ביותר. היא מעין מיזוג של טנטרה קלאסית עם עקרונות פסיכולוגיים של פרויד ויונג המגיעים אל תוך הנפש העמוקה של האדם. ביסודה יש בה מרכיב של תרפיה בגלל עיסוקה בנושאי נפש בין זכר ונקבה, מיניות, זוגיות ועוד. שיטה זאת מופצת בעולם וקונה לה מאמינים רבים עם השנים.
טנטרה שחורה: טנטרה מעורפלת ומסתורית שאין עליה מידע רב מדי, נחשבת לאגדה ויש המשייכים אותה לקסם שחור.

אז למי בעצם הטנטרה מתאימה?

טנטרה בחברה המערבית מתאימה בעיקר לאלו שהתאכזבו מחיי המין והאהבה שלהם. אנשים צעירים רואים באהבה ומיניות דבר מאוד מבטיח אבל בשנות ה-30, ה-40 ואף יותר לחייהם הבינו רבים מהם כי תקשורת מינית הינה מורכבת ויש בה הרבה רגשות בושה ואשמה שמלווים אף בכאב רגשי מסוים. לשם כך קיימות סדנאות טנטרה זוגיות לשיפור חיי המין והאהבה בהן ניתן ללמוד כיצד להשתחרר מהעכבות המלוות, רגשות הבושה, האשמה והכאב, וכן גם ללמוד כיצד להתנהל ולתפקד היטב במסגרת האינטימית המורכבת מול בן/בת הזוג.
לצד זאת, הטנטרה היא במידה רבה גם דרך חיים אשר מלמדת גם להתנהל נכון במסגרות ובמערכות יחסים אחרות בתוך המשפחה, העבודה והחברה וכו' – כי בכל מקום יש צורך במערכת יחסים של "לתת ולקחת". סדנאות הטנטרה השונות המוצעות כיום מומלצות בהחלט לכל מי שמעוניין ללמוד בהרחבה אודות נפלאות הטנטרה, להיכנס לעולמה ולחוות את החיים בצורה שונה ואחרת בסיוע מומחים בתחום שיחשפו את נפלאות הטנטרה לכל מבקש בהדרגה ובצורה מיטבית.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »