האם לאונן זה בריא? אוננות בריאה – כמה ואיך

בייחוד אצל גברים, אוננות מלווה ברגשות אשמה של שפיכת זרע לשווא. ואולם, בפועל אוננות בריאה לגוף ולנפש, בתנאי שהיא מבוצעת במידה ובאמצעים נכונים. במאמר הבא יוסבר האם בריא לאונן, האם יש דבר כזה לאונן יותר מידי, מה הבעיה באוננות בעת צפייה בפורנו, ועוד.

זמן קריאה : 4 דקות

|

שיתוף :

5218000_2

אוננות היא חלק טבעי מהתנהגות המינית של בני אדם. היא נפוצה בקרב גברים ונשים בכל הגילאים ומהווה דרך לגילוי עצמי ולסיפוק צרכים מיניים. לאוננות יכולים להיות יתרונות בריאותיים כמו הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח, שיפור שינה והקלה בכאבים מסוימים. היא גם יכולה לסייע לשיפור ההבנה העצמית והקשר עם הגוף שלנו.

לאונן זה בריא?

לאורך ההיסטוריה, אוננות קיבלה שם רע, החל מימי התנ"ך עם האיסור על הוצאת זרע לבטלה. בתקופת המהפכה המדעית, רבים האמינו כי אוננות קשורה למחלות, כולל מחלות נפש. עד המאה השש עשרה, רופאים מצאו קשר בין אוננות למחלות נפש ואשפזו אנשים שנתפסו מאוננים.

בהמשך, היו שטענו כי אוננות מפריעה להתפתחות, פוגעת בפוריות ובשרירים, מורידה יכולת ריכוז וגורמת לאין אונות. כיום, רופאים מבינים שאוננות היא פעולה טבעית ובריאה שאינה פוגעת בגדילה, בפוריות או לקיים יחסי מין.

הנחיות הרופאים כיום מדגישות כי אין בעיה לאונן עד פעמיים ביום, כל עוד זה לא מהווה בריחה מחובות. אוננות אינה גורמת לנזק נפשי או פיזי, ומומלץ לגוון בטכניקות ובתנוחות כדי לשפר את ההנאה גם ביחסים עם בני זוג.

האם הוצאת זרע מחלישה את הגוף?

הוצאת זרע (שפיכה) אינה מחלישה את הגוף באופן משמעותי עבור רוב האנשים הבריאים. זהו תהליך פיזיולוגי טבעי שמתרחש גם במהלך פעילות מינית או קרי לילה ואינו גורם לפגיעה ארוכת טווח ברמות האנרגיה או הבריאות הכללית.

עם זאת, לאחר שפיכה ישנה ירידה קטנה וזמנית באנרגיה. זהו מצב טבעי הנובע מהשחרור של הורמונים כמו פרולקטין ואוקסיטוצין, שמביאים לתחושת רגיעה וסיפוק. ירידה זו באנרגיה היא זמנית ואינה משפיעה באופן משמעותי על הבריאות הכללית או רמות האנרגיה לטווח ארוך.

אוננות יתר לעומת זאת עלולה להוביל לירידה באנרגיה ובפוקוס במהלך היום. כמו כל פעילות אחרת, כאשר היא נעשית במידה מופרזת, היא עשויה להשפיע על התפקוד היומיומי ועל המוטיבציה לעסוק בפעילויות אחרות.

מחקרים על היתרונות הבריאותיים של אוננות

  1. שיפור השינה והפחתת מתחים (2023): מחקר משנת 2023 מראה כי אוננות משחררת אנדורפינים, דופמין ואוקסיטוצין, הורמונים שמפחיתים מתח ומשפרים את מצב הרוח. היא גם תורמת לשיפור איכות השינה באמצעות השפעות מרגיעות​ ​.
  2. הפחתת סיכון לסרטן הערמונית (2015): מחקר מצא כי גברים שמאוננים באופן קבוע מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בכ-19%. השפיכה התכופה מסייעת לשטוף את בלוטת הערמונית ולסלק חומרים מסרטנים פוטנציאליים​ ​.
  3. שיפור בריאות הלב וכלי הדם (2021): אוננות יכולה לשפר את בריאות מערכת הלב וכלי הדם באמצעות הגברת זרימת הדם והפחתת לחץ דם. מחקר נוסף מצא כי היא מפחיתה את הסיכון לסוכרת סוג 2 ומסייעת בויסות תפקוד מערכת החיסון​ ​.
  4. שיפור בביטחון העצמי ובתפיסת הגוף (2021): מחקרים הראו כי אוננות תורמת לשיפור הביטחון העצמי והתפיסה החיובית של הגוף, במיוחד בקרב נשים. היא מאפשרת חיבור טוב יותר לגוף ולתחושות חיוביות כלפיו​​.
האם לאונן זה בריא

אוננות: יתרונות בריאותיים ונפשיים

בעבר הרחוק, אוננות נחשבה לפעולה שלילית ואסורה, אך במאה ה-21 התפיסה השתנתה. כיום, מומחי מין וסקסולוגים משבחים את האוננות כפעולה בריאה וטבעית לנשים וגברים בכל הגילאים. אוננות מסייעת לבריאות הגוף והנפש, כל עוד היא נעשית בצורה מאוזנת ונכונה. בנוסף, היא מאפשרת הבנה טובה יותר של הגוף והעדפות מיניות, מה שיכול לשפר את ההנאה ב-קיום יחסי מין עם בני זוג.

השפעות נפשיות

לאוננות יש השפעות חיוביות גם על הנפש. היא משחררת דופמין, המגביר את המוטיבציה, ואוקסיטוצין, המשפר את התחושות החברתיות והרווחה הנפשית. כמו כן, סרוטונין המשתחרר במהלך האוננות משפר את מצב הרוח ומעניק תחושות של סיפוק ואופטימיות. האנדורפינים גורמים לרוגע ומפחיתים חרדה ומתח.

בנוסף, אוננות יכולה להעלות את הביטחון העצמי ולשפר את הביצועים בתחומי החיים השונים, כולל בזוגיות, בלימודים ובעבודה.

תדירות נכונה של אוננות

למרות שבימנו אוננות נחשבת לפעילות בריאה, עדיין יש לבצעה בגבולות הטעם טוב ועם אמצעים נאותים. בתור התחלה, אין זה מומלץ להרבות באוננות ועדיף לאונן שלא יותר מפעם ביום למי שאינו נמצא במערכת יחסים, מכיוון שמעבר לכך יש סיכוי שאקט האוננות משמש כאמצעי לבריחה ואי התמודדות עם דברים אחרים כגון בעיות ואתגרים שונים של החיים. כמו כן, למי שנמצא במערכת יחסים כדאי לוודא כי האוננות לא באה על חשבון יחסי המין אלא תומכת בהם ומסייעת בהפרייתם. 

תדירות הצורך באוננות משתנה עם הגיל בהתאם לרמות הטסטוסטרון שבגוף. ככול שמדובר בגברים יותר צעירים כך רמות הטסטוסטרון שלהם יותר גבוהות, והצורך לאונן יותר גבוה עד פעם ביום ופעמיים. ככול שהגיל עולה הצורך לאונן יורד לפעמיים או פעם בשבוע.

אוננות שאינה בריאה

בייחוד בגיל הנעורים, אבל לא רק, אוננות אינה בריאה אם היא נועדה להוות תחליף לפעילויות אחרות, כמו התמודדות עם לימודים או עם סיטואציות חברתיות, עליה שלא להיות מבוצעת מתוך שעמום או הרגל. כמו כן, אוננות אינה בריאה אם היא הופכת להיות מכאנית, וכבר אין מאחוריה חשק מיני, אלא פשוט דרך להפגה של חוסר תשוקה וחוסר עניין.

בנוסף, אוננות אינה בריאה אם היא באה במטרה להיפטר ממחשבות לא טובות וטורדניות או ממצוקה נפשית כלשהי.  מצבים אלו של אוננות מוגברת וחסרת חשק עלולים גם לגרום לפציעה ב-איבר המין, בעיקר אם לא נעשה שימוש בחומרי סיכה נאותים ואיכותיים.

איך לאונן נכון

התמכרות לאוננות

אוננות, כמו כל פעילות, יכולה להפוך להתמכרות כאשר היא נעשית במידה מופרזת ומשפיעה על התפקוד היומיומי. התנהגות זו בדרך כלל עשויה להיות סימפטום למצב רגשי או נפשי כמו דיכאון, חרדה או מתח מוגבר. אנשים המכורים לאוננות עשויים לחוות ירידה בריכוז, עייפות, ובמקרים חמורים יותר גם פגיעה בתפקוד החברתי והמקצועי​.

התמודדות עם התמכרות לאוננות כוללת זיהוי הגורמים המביאים להתנהגות זו, פנייה לתמיכה מקצועית כמו ייעוץ פסיכולוגי או טיפולי סקסולוגי, ומציאת דרכים בריאות ויעילות להתמודד עם מתח ורגשות שליליים. טיפול יכול לעזור לאדם להחזיר את השליטה על חייו ולהפחית את התלות באוננות כהתמודדות עם קשיים רגשיים.

איך לאונן – עם כמה שפחות פורנו

עוד גורם מהותי שיש לתת עליו את הדעת, הינו האופן שבו האוננות מבוצעת והאמצעים שבהם נעשה שימוש לפיתוח גירוי. בתור התחלה, הדרך הטובה והבטוחה ביותר לאונן היא על ידי דמיון ופנטזיה, במקום שקט ופרטי כמו חדר השינה, באמבטיה וכדומה. יחד עם זאת, בימינו אנשים מסתייעים בעזרים חיצוניים לשם הגעה לגירוי מיני ואוננות, ובראשם עומדים תכני הפורנו שקל להגיע אליהם דרך רשת האינטרנט. 

גירוי חיצוני כזה מציב רף גירוי גבוה הרבה יותר המנותק מהמציאות, ואשר כל הזמן עולה ועולה. בנוסף לכך, אוננות מול פורנו התגלתה כמזיקה לקיום יחסי מין רגילים, בהיותה מורידה את יכולת הסיפוק באקט האמיתי, ובכך מפחיתה הביצועים, זקפה ויכולת לשמרה, וגם יכולה להוביל לאין אונות. 

יתרה מכך, נמצא כי צפייה בתדירות גבוהה בפורנו, היא למעשה התמכרות שלא פשוט להיגמל ממנה, ולא אחת נדרש סיוע מקצועי להפסקתה. מלבד קושי בקיום יחסי מין, ההתמכרות לפורנו גם גורמת לקושי בניהול מערכות יחסים, לחרדות חברתיות ולדיכאון. 

במקרה של ירידה מהמתמכרות לפורנו, כדי לסייע לגוף לחזור ולתפקד כמו שצריך באקט המיני, ניתן בהחלט לעשות שימוש באמצעים טבעיים לחיזוק האון הגברי, כפי שמציע המותג הוותיק והמוערך גברא.

התקשר כבר עכשיו !

 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!

גברא אנרג'י gavra nrg

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

אבחון אין אונות – גלה מה המצב שלך

במאמר זה נסביר כיצד לדעת אם אתה סובל מאין אונות ונציע שאלות שיכולות לעזור לך להבין את מצבך. באמצעות אבחון מדויק והבנה של הגורמים הפיזיולוגיים, הפסיכולוגיים ואורח החיים המשפיעים על התפקוד המיני, ניתן לפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית לשיפור איכות החיים והבריאות המינית.

קרא עוד »

כל מה שצריך לדעת על תפקוד מיני אצל גברים

תפקוד מיני הוא אחד הנושאים המרכזיים בחיינו, המשפיע על איכות החיים האישית והזוגית שלנו. מדובר בנושא רגיש שמערב בריאות פיזית ונפשית, אינטימיות והנאה. על כן, הבנת התפקוד המיני והפרעות בתפקוד המיני חשובה לא רק לרופאים ומטפלים, אלא לכל אדם. במאמר זה נעמיק במידע אודות התפקוד המיני, נסביר את ההפרעות הנפוצות, ונדון בדרכי הטיפול האפשריות.

קרא עוד »