אין אונות מגורמים פסיכולוגיים

הרפואה הקונבנציונלית גילתה לפני שנים את הקשר בין הגוף והנפש ואת ההשפעה העצומה שיש לרגשות שלנו על התפקוד הפיזי בכל תחום בחיינו, בביסוס קשרי חברות, במציאת עבודה, בלימודים וכמובן שבזוגיות. השפעה זו אינה פוסחת על חיי המין שלנו ועל איכותם.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

bret-kavanaugh-_af0_qAh4K4-unsplash

עובדה זו מובילה את גורמי הטיפול השונים (אורולוגים, מטפלים מיניים, פסיכולוגים וכו') להעניק מקום מרכזי לפן הנפשי במקרים בהם מטופל סובל מקשיים בתפקוד המיני ובכלל זה מאין אונות. ידוע כי אחוז גדול מהגברים הסובלים מקושי זה סבלו בעבר או סובלים כיום מקושי רגשי – נפשי כלשהו המונע מהם תפקוד מיני מלא ובריא.

אין אונות מגורמים פסיכולוגיים הינה תופעה מוכרת ביותר וכיום היא זוכה לתשומת לב מיוחדת ובצדק, ניתן ומומלץ לטפל בקושי המנטלי על מנת להשיב את חיי המין לתקנם ואת האונות לשיאה.

חרדת ביצוע עקב טראומה מוקדמת

כמו בכל תופעה אחרת גם במקרה של אין אונות מגורמים פסיכולוגיים מדובר במקרים אינדוודואליים השונים זה מזה, אך מחזיקים במכנה משותף, והוא הגורם הנפשי. נתמקד כאן בחרדת ביצוע (החרדה לקיים יחסי מין או להגיע למצב בו ייתכנו יחסי מין כלשהם) הנובעת מטראומת עבר.

ידוע כי מבוגרים שבגיל הילדות או הנעורים סבלו מפגיעה מינית, התעללות נפשית או פיזית בהקשר זה וכדומה נוטים לפתח בגיל מבוגר יותר חרדה גדולה ורתיעה מיחסי מין, לתופעה אפקט נלווה המתרגם כאין אונות במקרים רבים.

אין האונות אינה פיזיולוגית כאמור, ואינה נובעת מאי יכולת להגיע לזיקפה, להיפך, היכולת נשמרת כאשר הגבר נמצא לבדו אך היא נעלמת מיידית ברגע האקט עצמו.

אין אונותעל עלבון ותסכול

איברי המין של הגבר מקודשים וחשובים בעיניו לאין שיעור, הרבה יותר מכל איבר אחר בגופו. יכולת התפקוד המיני שלו מספקת לא רק את יצר המין הבסיסי ואת הצורך בפורקן אלא משרתת היטב גם את תדמיתו האישית, את דימויו והביטחון העצמי שלו.

כאשר נוצרת סיטואציה בה נאמר למשל דבר מה לגבי מראה איבר מינו, יכולת הביצוע שלו או אפילו לגלוג או צחוק על מראהו הכללי (בעיקר בעת שהוא חשוף פיזית ונפשית) עשויה להתרחש פגיעה קשה ביותר באגו הגברי, בדימוי העצמי וביכולת התפקוד המיני.

חוויה מתסכלת זו גורמת לגברים רבים לחוות אין אונות תפקודית וכשל בקיום יחסי מין בפעמים הבאות רק בשל היקשרות הסיטואציה לאותו מעמד משפיל ומתסכל.

פגיעה זמנית בתפקוד המיני

כמה מילים על שיגרה. אין אונות המופיעה כך פתאום יכולה בקלות לנבוע מעייפות, לחץ בעבודה, מתחים כלכליים, קשיים בזוגיות וכו'. על מנת ליהנות מחיי מין בריאים יש לשמור על הפרדה בין אתגרי החיים המהווים חלק משגרת היום יום שלנו לבין חדר המיטות, שאמור להיות נווה מדבר של הנאה וסיפוק.

טיפול מקצועי

ניתן וכדאי מאד לטפל באין אונות מגורמים פסיכולוגיים אין כל סיבה להמשיך ולסבול מחיי מין שאינם מספקים. גשו לרופא המשפחה ובקשו הפניה לגורם המתאים, לאחר כמה שיחות תוכלו לשים את האצבע על מוקד הבעיה ואף לפתור אותה. זכרו כי אינכם הגברים הראשונים או האחרונים הסובלים מקושי בתפקוד המיני על רקע מנטלי, טפלו והשיבו לעצמכם את חיי המין.

בדרך הטבע

במקביל לטיפול המקצועי אנו מזמינים אתכם לנסות את כמוסות גברא ENERGY הטבעיות, לסיוע בשיפור חיי המין גם במקרים של אין אונות.

הכמוסות מכילות רכיבים מן הטבע המשחררים חומרים פעילים שעשויים לסייע לכם להחזיר את התפקוד לשיאו. כמוסות גברא ENERGY  נמכרות ללא מרשם רופא ואינן גורמות לתופעות לוואי.

גברא, 1-700-50-50-90

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »