אין אונות – טיפול בבעיות זיקפה (אימפוטנציה)

אין-אונות (אימפוטנציה,  או באנגלית : erectile dysfunction) היא תפקוד מיני לקוי המאופיין בחוסר יכולת להגיע לזקפה או לשמור עליה לאורך זמן, דבר המונע מגע מיני מספק. מאמר זה סוקר נתונים חשובים ממחקרים שנעשו בעולם, את סוגי האין אונות הנפוצים, סיבות העלולות לגרום לאין אונות ואיל לטפל במצב

זמן קריאה : 4 דקות

שיתוף :

אימפוטנציה

כל הסיבות לאין אונות, והכי חשוב, איך ניתן לפתור אותה?

חוסר אונות (אימפוטנציה) הן הפרעות נפוצות בעולם המערבי ושכיחותן עולה לגברים מעל גיל 30 ובעקבות שינויים במצב הבריאותי.

 אין-אונות (אימפוטנציה) היא תפקוד מיני לקוי המאופיין בחוסר יכולת להגיע או לשמור על זיקפת איבר המין הזכרי המונע מגע מיני מספק.

הזיקפה היא תהליך התקשות איבר המין הזכרי בעקבות גירוי מעורר

הגירוי מביא לתגובה במערכת העצבים השולחת אותות למערכת כלי הדם ולמערכת השרירים. מערכת כלי הדם מזרימה דם בצורה מוגברת לאיבר המין. הזרמת דם זו גורמת להגדלתו ולהתקשותו של איבר המין הזכרי. מכאן שהתעוררות מינית והיכולת להגיע לזיקפה נובעת משילוב של גירוי המותנה במוח, בכלי הדם ובפעילות עצבית, הורמונאלית ושרירית.

בעולם המערבי כ50% סובלים מהפרעות זיקפה

 על פי מחקרים אחרונים למעלה מחמישים אחוז מהגברים בגילאים 70-40 בעולם המערבי סובלים מבעיות של חוסר זיקפה בדרגות שונות, תופעות של אין אונות ואימפוטנציה.

בעיות אין אונות, באופן כללי, ככל שהגיל מתקדם, עולות גם שכיחות הבעיה וחומרתה. לפי דיווחים בספרות הרפואית, שכיחות התופעות של אין אונות, שפיכה מוקדמת בעיות זיקפה הינה:

  • בגיל 30- 20 כ- 7% מכלל הגברים
  • בגיל 40 כ- 40% מכלל הגברים
  • בגיל 70 כ- 68% מכלל הגברים

היום מקובל לחשוב כי בין עשרה לעשרים אחוז ממקרי האין אונות, קשורים לגורמים פסיכולוגיים שונים כמו, למשל, לחץ נפשי, חרדה, אשמה, הערכה עצמית נמוכה ופחד מפני תפקוד ירוד במיטה. עם זאת, בקרב כשמונים אחוז מהסובלים מאין אונות, יש מעורבות כלשהי של גורמים נפשיים אלו, בדרך כלל כתוצאה משנית של הבעיה הגופנית.

אין אונות בגיל מבוגר נפוצה ונורמלית בקרב הגברים בגילאים אלו, אמנם זה לא אומר דבר ויש עוד אופציות לשיפור הזקפה חזרה להנות מחיי מין מרגשים ומספקים. 

קיימים מספר סוגים של אין אונות:

  • אין אונות אנטומית – מפגם פיזי אנטומי או אורגני,הסיבה השכיחה ביותר היא פגיעה במבנים שלאורך הפין כמו עורקי הדם, השריר החלק, ורקמת החיבור. יש לבצע בדיקה גופנית אם זה החשש.
  • אין אונות עצבית – פגיעה בעצבים שמעבירים דחפים שתוצאתם זיקפה.
  • אין אונות פסיכולוגית – מסיבות נפשיות כגון לחץ ומתח נפשי, עייפות/תשישות, דיכאון, כעס מופרז. (חרדת ביצוע)
  • אין אונות כתוצאת בריאות לקויה – סוכרת, מחלת כליות, אלכוהוליזם, טרשת נפוצה, טרשת עורקים (הצרות חלל העורק), ומחלות כלי דם. גם ניתוחים (כמו למשל ניתוח לכריתת הערמונית / פרוסטטה) עלולים לגרום לפגיעה עצבית באזור. פגיעות ופציעות באבר המין, שלפוחית השתן, חוט השדרה והאגן עלולים לפגוע בעצבים, בשריר החלק, בעורקים וברקמת החיבור.
  • אין אונות כתוצאה משימוש בתרופות – תרופות מסוימות נגד יתר לחץ דם, אנטי היסטמינים (נגד אלרגיה), נוגדי דיכאון, תרופות מרגיעות ומיישנות, מדכאי תאבון ועוד.
  • אין אונות פתאומית – אין אונות יכולה לקרות גם בפתאומיות כתוצאה מתראומה או מהתרגשות ומחשבות יתר על קיום הסקס למשל עם מישהי חדשה לחשוב האם תצליח לספק אותה והאם ילך טוב.

גורמי סיכון משמעותיים בהתפתחות אין אונות:

  • חולי סוכרת שערכי הסוכר אצלם אינם מאוזנים או שהם סובלים מסוכרת התלויה באינסולין.
  • חולים במחלות לב וכלי דם. מחלת לב כלילית ואשפוז עקב אוטם שריר הלב. אלה גורמים לעלייה תלולה בשכיחות הבעיה.
  • בסובלים מיתר לחץ דם השכיחות זהה לזו שבקרב חולי לב.
  • בסובלים מלחץ, התרגשות יתר, וחוסר ביטחון/חוסר שליטה בגיל הצעיר המתבטא בשפיכה מוקדמת.

מהי אימפוטנציה?

  • ברוב המקרים חוסר יכולת להגיע לזיקפה או לשמור עליה ב-יחסי המין.
  • שפיכה מוקדמת עם או בלי קושי בהתעוררות מינית.

סיבות לאימפוטנציה :

  • סיבות נפשיות – מתח, דיכאון, חרדה, אבדן עניין בבת הזוג, אירועים משפחתיים קשים כמו מוות וכדו'.
  • תזונה לא מאוזנת הגורמת לחסרים של מרכיבים החיוניים למנגנון המיני.
  • תרופות. כ- 200 תרופות יכולות לגרום לבעיות אימפוטנציה. בעיקר תרופות נוגדות דיכאון ותרופות להורדת לחץ דם. יש לבקש מ-הרופא המטפל טיפול תרופתי אחר.
  • עישון – מפחית יכולת מינית כתוצאה מפגיעה בכלי דם זעירים המספקים דם לאיבר המין.
  • אלכוהול – מחליש את יכולת הגוף לייצר הורמון מין גברי (טסטוסטרון).
  • סוכרת – פוגעת בתפקוד דפנות כלי הדם. גורמת להפרעות נירולוגיות הפוגעות בהעברת הגירויים הקשורים בזיקפה.
  • לחץ דם גבוה. אצל גברים עלול ליצור בעיות זקפה.
  • מחלות לב וכלי דם – משפיעות על זרימת הדם לפין ופוגעות ב-קיום יחסי מין תקנים ללא טיפול.
  • בעיות הורמונאליות – אי ייצור מספק של טסטוסטרון – רמה נמוכה של טסטוסטרון גורמת לירידה בדחף המיני וסיכון לאימפוטנציה.
  • סמים – מורידים את רמת הטסטוסטרון.
  • ניתוח בפרוסטאטה – עלול לגרום לנזק למערכת עצבים השולחת גירויים לאיבר המין, או לנזק לכלי הדם המובילים אליו.

גברים רבים משתמשים במוצרים שלנו כבר שנים רבות, מוצר טבעי העוזר במצב של אימפוטנציה, משפר את איכות החיים, מונע מבוכה ועוזר גם בשפיכה מוקדמת והעלאת החשק המיני. המוצר מתאים גם לסובלים מאימפוטנציה בגיל צעיר. 

אז איך ניתן לפתור אין אונות ?

לאור הסיבות ישנם מספר דרכים בהם אפשר לשפר את המצב ואפילו לפתור אותו לטווח הארוך, חשוב לבדוק טוב את הנתונים ולבחור את הפתרון הטוב ביותר, כל גבר לגופו.

הפחתת עישון ואלכוהול – הפחתה של עישון ואלכוהול יכולה לשפר את המצב של הזקפה פלאים בנוסף לשיפור בבריאות הכללית.

איזון מחלות כרוניות כגון סוכרת – סוכרת ולחץ דם גבוהה הם שני מחלות הפוגעות רבות בתפקוד המיני ויכולות לגרום לפגיעה ביכולת להגיע לזקפה או לשמור עלייה. לכן חשוב להקפיד על הוראות הרופא ולאזן את המדדים כדי למתן את הפגיעה ולהחזיר חלק מתפקוד לחיי המין.

הפחתת סטרס ולחץ – תאמינו או לא אבל ללחץ בחיי היומיום יש השפעה ישירה על היכולת התפקוד של הגבר על החשק המיני ועל הרבה מאוד דברים נוספים. במקרים מסוימים כדאי לשקול גם טיפול אצל מומחה כדי להבין את שורש הבעיה ולטפל בה.

תזונה – לפעמים מה שיכול להחזיר לכם את הכוח הגברי במלוא החשק והזקפה. הוא הוספה של ויטמינים ומינרלים אשר חיוניים לגוף שלנו כדי לתפקד כמו שצריך. ישנם כל מיני מאכלים שיכולים לתרום לכך אך גם פתרונות יותר קלים לדוגמא תוסף התזונה גברא – 14 רכיבים טבעיים שמסייעים לשיפור בכל הרמות של התפקוד המיני של הגבר.

קראו עוד על הויאגרה הטבעית הנפלאה הזאת שעזרה להרבה מאוד גברים להנות יותר מחיי המין שלהם לאורך זמן. נותנת זקפה טבעית (גירוי מיני ולא מלאכותי) וללא תופעות לוואי!

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »