האם כדאי לטפל בשפיכה מוקדמת בכדורים?

גברים הסובלים משפיכה מוקדמת יודעים היטב שמדובר בבעיה מעיקה, הפוגמת בהנאה והסיפוק מיחסי המין, ולא פעם יושבת כמשקולת על חיי הזוגיות. אכן, השפיכה המהירה אינה מאפשרת לפתח את העונג וההדדיות בחדר המיטות, ולא פעם מובילה לאכזבה. אין פלא איפה שגברים רבים מחפשים פתרונות עבור בעיית השפיכה המוקדמת, וחלקם תוהים האם כדאי להשתמש בכדורים. בשורות הבאות נעסוק בנושא.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

Sensual lovers in bed making love

מהו הטיפול התרופתי לשפיכה מוקדמת?

כיום מציעים הרופאים עבור שפיכה מוקדמת כדורים משתי קבוצות עיקריות המשפיעות על מרכז השפיכה במוח, לצד משחות למיניהן המשפיעות על רמת הרגישות והתגובתיות של ראש הפין. הקבוצה הראשונה של הכדורים היא למעשה תרופות פסיכיאטריות, בדגש על תרופות נוגדות דיכאון, ואחת המשפחות שמקבלות תשומת לב בשנים האחרונות היא נוגדי ספיגת הסרוטונין, הנקראת בקיצור SSRI's.

סרוטונין הוא מוליך עצבי המשחק תפקיד חשוב במספר מנגנונים, ואחד החשובים שבהם הוא מצב הרוח. התרופות מעכבות את הספיגה שלו בתאי העצב במוח, דבר המוביל לעלייה הדרגתית של הריכוז/הזמינות שלו ולכן בסופו של דבר הכמות עולה ומצב הרוח משתפר. עם השנים התברר שסרוטונין משפיע גם על מרכז השפיכה במוח, ולכן החלו לתת את מעכבי הסרוטונין גם לאנשים הסובלים משפיכה מוקדמת. התוצאות הראו שבחלק בלתי מבוטל מהמקרים אכן היה שיפור משמעותי במצב, ומן הסתם היו גם לא מעט מקרים בהם השתפר מצב הרוח – כי בסופו של דבר מדובר בתרופה נוגדת דיכאון.

בנוסף לכך, הרופאים עשויים להציע עבור שפיכה מוקדמת כדורים מהסוג המוכר לנו בתור ויאגרה, סינלנדאפיל וכדומה. במקור כדורים אלו נועדו לטפל כמובן במצבים של זקפה חלשה, אולם הם ככל הנראה יכולים להועיל גם לעיכוב השפיכה. התוצאות לגבי השפעת התרופות הללו עדיין אינן ברורות לחלוטין, אך מסתמן שיש הצלחות כאשר משלבים אותן עם נוגדי הסרוטונין מהקבוצה שתוארה לעיל.

אז למה לא נותנים את זה לכולם?

יש כמה סיבות שבגללן לא רושמים מעכבי סרוטונין או ויאגרה לאנשים הסובלים משפיכה מוקדמת. קודם כל לגבי הויאגרה או סילנדאפיל שעומדים בפני עצמם, ללא תוספת של תרופות אחרות, עדיין לא ברור אם ישנה השפעה. ומעבר לכך, לויאגרה ודומותיה יכולות להיות גם תופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות, שלא לדבר על המבוכה שגברים רבים חשים בפנייה כזו אל הרופא או אל הרוקחת בבית המרקחת.

ולגבי מעכבי ספיגת הסרוטונין, יש להבין כי לא מדובר בתרופה "קלילה" אלא בתרופות בעלות השפעה מהותית על החיים, על מצב הרוח ועל התפקוד. לא מדובר בתרופה שלוקחים מעת לעת לפני קיום יחסי המין אלא יש לקחת אותה מדי יום לאורך זמן רב, והשפעתה (לפחות על מצב הרוח) ניכרת רק אחרי כשלושה שבועות. הפסקת נטילה קבועה של התרופה תוביל גם להפסקת ההשפעה שלה. יתר על כן, עם הזמן יש תהליך מסוים של הסתגלות של הגוף, המצריך העלאה של המינון על ידי הרופא המטפל, ולעיתים החלפה לתרופה אחרת.

מעבר לכך, ישנם דיווחים רבים על תהליך לא פשוט של גמילה מהתרופה, שכן היא מלווה בירידה במצב הרוח. אך לא פחות חשוב, לקבוצת התרופות מעכבות הסרוטונין יש שורה ארוכה של תופעות לוואי, חלקן בלתי מבוטלות, למשל כאבי ראש, עצבנות, עייפות, רעד, יובש בפה, דיכוי הזקפה, נדודי שינה, חולשה, הזעת יתר, בחילות ועוד. לאור זאת, יש גברים רבים המעדיפים כמוסות טבעיות לחיזוק כח גברא, כדוגמת המוצרים של חברתנו, המסייעים לשיפור חיי המין, החשק המיני, הביצועים וההנאה בחדר המיטות.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »