האם לאונן זה בריא? אוננות בריאה – כמה ואיך

בייחוד אצל גברים יהודים, אוננות מלווה ברגשות אשמה של שפיכת זרע לשווא. ואולם, בפועל אוננות בריאה לגוף ולנפש, בתנאי שהיא מבוצעת במידה ובאמצעים נכונים. במאמר הבא יוסבר האם בריא לאונן, האם יש דבר כזה לאונן יותר מידי, מה הבעיה באוננות בעת צפייה בפורנו, ועוד.

זמן קריאה : 3 דקות

שיתוף :

5218000_2

לאונן זה בריא?

ההיסטוריה לאורך השנים הוציאה לעיתים קרובות שם רע לאוננות, עוד מימי התנ"ך עם האיסור על שפיכת זרע לשווא. לכך התווספו לאורך הדורות עוד טענות שראו באוננות רעה חולה. למשל, עד המאה השש עשרה הרפואה מצאה קשר ישיר בין אוננות למחלות נפש, וכך בן אדם שנתפס מאונן היה ניתן לאשפז בטענה שהינו לא שפוי. בהמשך היו מדענים ורופאים שטענו כי אוננות מפריעה להתפתחות וגדילה, פוגעת בפוריות, מזיקה לשרירי הגוף, מורידה יכולת ריכוז בלימודים ובעבודה, גורמת לאין אונות, ועוד. למרבה המזל, בימינו היחס כלפי אוננות שונה לגמרי.

אוננות כאמצעי להתנסות בהנאה מינית

אם בעבר הרחוק, וגם הלא כל כך רחוק, אוננות הייתה אקט שלילי ואסור, שאם כבר נעשה אז לא מדברים עליו, הרי שבמאה העשרים ואחת הדברים נראים אחרת. בימינו יועצי מין וסקסולוגים רבים מפליגים בשבחיה של האוננות בקרב נשים וגברים, צעירים ומבוגרים. קיימת הבנה שהאוננות יכולה לסייע לגוף ולנפש, כל עוד היא מיועדת להסב הנאה ועונג עצמי בפרטיות, תחת שליטה, ומבוצעת באופן נכון ומאוזן. בנוסף, בחינה של מקצבים, תנוחות וטכניקות באוננות יכולה לסייע בהבנת היכולת ליהנות ממין ולהפיק הנאה מיחסי מין. מצד שני, חשוב להדגיש כי זה גם בסדר גמור שלא לאונן, אם אין מרגישים צורך בכך.

היתרונות הבריאותיים והפיזיים של אוננות

מעבר ליכולתה של אוננות בריאה ונכונה לתרום ליחסי המין, היא גם יכולה לסייע לבריאות הגוף. מחקרים בתחום גילו כי אוננות מסייעת לגברים להקטין סיכוי לחלות בסרטן הערמונית, ולנשים היא תורמת בהקטנת התפתחות דלקות. כמו כן, אוננות מעלה רמות של אדרנלין התורם לבריאות מערכות כלי הדם, הלב ומערכת הנשימה, ומפחית לחץ. ההורמונים שמשתחררים בעת אוננות גם מורידים לחץ דם, מרגיעים ומסייעים להירדם וליהנות משנת לילה טובה. כמו כן, הגוף משחרר בעת אוננות אנדורפינים שמפחיתים התפתחות של דלקות ומסייעים בהפחתת כאבים, כמו כאבי ראש.

ההשפעות הנפשיות של אוננות

לאוננות יש השפעות נפשיות חיוביות הנגרמות עקב שחרור של הורמונים וחומרים כימיים. למשל, אוננות גורמת לשחרור של דופמין המעלה את רמות המוטיבציה, וכן לשחרור של אוקסיטוצין המעלה תחושות רווחה ומשפר יכולות חברתיות. האוננות גם משחררת סרוטונין שמשפר את מצב הרוח ומעניק תחושות של סיפוק ואופטימיות. בנוסף, במהלך אוננות משתחררים אנדורפינים הגורמים לתחושות של רוגע וסיפוק. כפועל יוצא מכך, אוננות מסייעת בהרגעה ובהקטנת רמות של חרדה ומתח. מחקרים בתחום גם גילו קשר בין אוננות לעלייה בביטחון העצמי בתחומי חיים שונים, כמו חיי הזוגיות, לימודים וקריירה.

תדירות נכונה של אוננות

למרות שבימנו אוננות נחשבת לפעילות בריאה, עדיין יש לבצעה בגבולות הטעם טוב ועם אמצעים נאותים. בתור התחלה, אין זה מומלץ להרבות באוננות ועדיף לאונן שלא יותר מפעם ביום למי שאינו נמצא במערכת יחסים, מכיוון שמעבר לכך יש סיכוי שאקט האוננות משמש כאמצעי לבריחה ואי התמודדות עם בעיות ואתגרים שונים של החיים. כמו כן, למי שנמצא במערכת יחסים כדאי לוודא כי האוננות לא באה על חשבון יחסי המין אלא תומכת בהם ומסייעת בהפרייתם. 

תדירות הצורך באוננות משתנה עם הגיל בהתאם לרמות הטסטוסטרון שבגוף. ככול שמדובר בגברים יותר צעירים כך רמות הטסטוסטרון שלהם יותר גבוהות, והצורך לאונן יותר גבוה עד פעם ביום ופעמיים. ככול שהגיל עולה הצורך לאונן יורד לפעמיים או פעם בשבוע.

אוננות שאינה בריאה

בייחוד בגיל הנעורים, אבל לא רק, אוננות אינה בריאה אם היא נועדה להוות תחליף לפעילויות אחרות, כמו התמודדות עם לימודים או עם סיטואציות חברתיות,. עליה שלא להיות מבוצעת מתוך שעמום או הרגל. כמו כן, אוננות אינה בריאה אם היא הופכת להיות מכאנית, וכבר אין מאחוריה חשק מיני, אלא פשוט דרך להפגה של חוסר תשוקה וחוסר עניין. בנוסף, אוננות אינה בריאה אם הא באה במטרה להיפטר ממחשבות לא טובות וטורדניות או ממצוקה נפשית כלשהי.  מצבים אלו של אוננות מוגברת וחסרת חשק עלולים גם לגרום לפציעה באיבר המין, בעיקר אם לא נעשה שימוש בחומרי סיכה נאותים ואיכותיים.

ביצוע נכון של אוננות – עם כמה שפחות פורנו

עוד גורם מהותי שיש לתת עליו את הדעת, הינו האופן שבו האוננות מבוצעת והאמצעים שבהם נעשה שימוש לפיתוח גירוי. בתור התחלה, הדרך הטובה והבטוחה ביותר לאונן היא על ידי דמיון ופנטזיה, במקום שקט ופרטי כמו חדר השינה, באמבטיה וכדומה. יחד עם זאת, בימינו אנשים מסתייעים בעזרים חיצוניים לשם הגעה לגירוי מיני ואוננות, ובראשם עומדים תכני הפורנו שקל להגיע אליהם דרך רשת האינטרנט. 

גירוי חיצוני כזה מציב רף גירוי גבוה המנותק מהמציאות, ואשר כל הזמן עולה ועולה. בנוסף לכך, אוננות מול פורנו התגלתה כמזיקה לקיום יחסי מין רגילים, בהיותה מורידה את יכולת הסיפוק באקט האמיתי, ובכך מפחיתה הביצועים, זקפה ויכולת לשמרה, וגם יכולה להוביל לאין אונות. 

יתרה מכך, נמצא כי צפייה בתדירות גבוהה בפורנו, היא למעשה התמכרות שלא פשוט להיגמל ממנה, ולא אחת נדרש סיוע מקצועי להפסקתה. מלבד קושי בקיום יחסי מין, ההתמכרות לפורנו גם גורמת לקושי בניהול מערכות יחסים, לחרדות חברתיות ולדיכאון. 

במקרה של ירידה מהמתמכרות לפורנו, כדי לסייע לגוף לחזור ולתפקד כמו שצריך באקט המיני, ניתן בהחלט לעשות שימוש באמצעים טבעיים לחיזוק האון הגברי, כפי שמציע המותג הוותיק והמוערך גברא.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »