איך האומיקרון משפיע על חוסר חשק מיני?

השפעת האומיקרון על ייצור ההורמונים בגוף ועל רמתם בדם, והשפעתם על התפקוד המיני אצל גברים. כיצד מצבים ממושכים של סטרס, מצב רוח ירוד וחששות משפיעים גם ברמה ההורמונאלית על החשק המיני

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

חוסר חשק מיני

נגיף האומיקרון המשתולל בימים אלו בישראל בוודאי יחלוף בתוך זמן קצר, אך ישאיר מאחוריו אנשים שעברו ימים לא קלים עם בעיות נשימה, חום, כאבי ראש טורדניים ועוד. יתר על כן, הוא ישאיר אנשים שעוד ימשיכו לסבול מתסמינים מגוונים בטווח הרחוק, וזאת עוד לפני שהזכרנו את הבעיות הקשורות למתח, הלחץ והחרדה של המגפה. חשוב לדעת שישנם מחקרים ופרסומים הקושרים בין חוסר חשק מיני ובין מחלת הקורונה בכלל ונגיף האומיקרון בפרט. בשורות הבאות ננסה להבין איך זה קורה.

האם ישנה השפעה הורמונאלית?

ראשית חשוב לציין כי כל הנושא של חוסר חשק מיני אצל גברים בהקשר לנגיף הקורונה עדיין מצוי בחיתוליו. אומנם כבר נערכו מחקרים והובעו דעות מקצועיות אך יש לבצע עוד מחקר רב כדי להגיע לתשובות ברורות. יחד עם זאת, מה שהולך ומתברר הוא שישנה השפעה של הנגיף על ייצור ההורמונים בגוף ועל רמתם בדם, לרבות אסטרוגן וטסטוסטרון שהם הורמוני הרבייה המרכזיים אצל נשים וגברים.


כך למשל, אחד המחקרים מצא רמה גבוהה יחסית של בעיות בזיקפה וירידה בחשק המיני אצל חולי קורונה ביחס לאוכלוסיה. בד בבד נמצא שיותר גברים שחלו בנגיף סבלו מירידה בתפקוד של בלוטות המין האחראיות על הפרשת הורמוני הרבייה, וזאת בנוסף לירידה במספר תאי האשכים אשר תפקידם בין היתר לייצר תאי זרע וטסטוסטרון. מצד שני ראוי לומר כי ישנם גם יותר ויותר דיווחים על ידי נשים שחוות ירידה בחשק המיני לאחר שחלו בקורונה.

השפעה נפשית הורמונאלית

אם כן, נגיפי האומיקרון, הדלתא והאחרים משפיעים עלינו בדרכים שעוד צריכות להיחקר, וככל הנראה ישנה גם השפעה הורמונאלית המצטרפת לתסמינים ארוכי טווח מוכרים כמו איבוד חוש הריח. יחד עם זאת ישנן גם השפעות פסיכולוגיות של מגיפת הקורונה אשר יוצרות גם הן שינויים הורמונליים שמשפיעים על התפקוד המיני.


אכן, רבים מאיתנו חוו במהלך השנתיים האחרונות מצבים ממושכים של סטרס, מצב רוח ירוד, חששות, דאגות לנו וליקרינו, ועד כדי דיכאון וחרדה. מצבים נפשיים אלו כמו שאנו רואים עכשיו כשנגיף האומיקרון מגיע לכל פינה ישראל, משפיעים גם ברמה ההורמונאלית. בפרט מצבי מתח ולחץ קשורים לשחרור של ההורמון קורטיזול, הקשור בעצמו לגיוס אנרגיה במצבים של דחק על חשבון מערכות אחרות שפחות נדרשות. ובמקרי לחץ זקפה חזקה וממושכת באמת פחות נדרשת.


אין ספק שלזקפה יש גם היבטים פסיכולוגיים, כאשר ידוע של רמות גבוהות של לחץ מובילות לקושי במערכת העצבים והאנדוקרינית הקשורות בזקפה, המעטת אספקת הדם שדרושה לשמירה על זקפה חזקה לאורך זמן, וכאמור בהסטת האנרגיה לצרכים אחרים. אם תוסיפו לכך את ההסתגרות הממושכת בבית שכבר איבדה מהרומנטיות שלה, את הדאגות הכלכליות, את המריבות עם הילדים ועם בן הזוג, הרי שקיבלתם מתכון מצוין לירידה בחשק המיני.

אז מה עושים?

קודם כל לא נבהלים. חשוב לזכור שישנם פתרונות רבים עבור חוסר חשק מיני. בנוסף חשוב לזכור שהקורונה היא מצב זמני ובסופו של דבר תחלוף מהעולם, נקווה שבמהירות. בינתיים כדאי מאוד להקפיד על פעילות גופנית התורמת לייצור הורמונים בגוף ולהגברת זרימת הדם, כמו גם לפורקן של מתחים ולשיפור התחושה הכללית. בנוסף כדאי להתגייס ולהחזיר אל הקשר הזוגי, שאולי קצת סבל מירידות לאחרונה, את החיבה והאינטימיות, ואת הגירוי המיני – למשל בעזרת משחקים ואביזרים למיניהם.


מעבר לכך אפשר ללכת להתייעצות אצל רופא שיבחן האם קיימת סיבה רפואית שניתנת לאבחון ושניתן לטפל בה. אנו ממליצים כמובן על התכשירים שלנו המשפרים את החשק המיני אצל גברים, תורמים להשגת זקפה ולשמירה על זקפה קשה לאורך זמן, מגבירים את ההנאה בחדר המיטות ומכאן גם מובילים לעלייה בתדירות יחסי המין.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »