חשיבות אבחון אין אונות והקשר למחשבות על פין קטן

אין אונות, שנקראת גם אימפוטנציה, היא תופעה רווחת מאוד שנעשית יותר ויותר נפוצה ככל שהגיל עולה. יחד עם זאת היא בהחלט קיימת גם אצל גברים צעירים, לעיתים מופיעה לתקופות קצרות וחולפת מעצמה ולעיתים נמשכת לאורך זמן. גם מחשבות על פין קטן הן נפוצות מאוד בקרב גברים, כאשר רבים סבורים שהפין שלהם קטן יותר מאשר גודלו המציאות. הדבר משפיע על הביטחון העצמי ולמעשה יכול להיות קשור גם לאין אונות.

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

אבחון אין אונות והקשר למחשבות על פין קטן

כמה מילים על אין אונות

ההגדרה של אין אונות היא חוסר יכולת להגיע לזקפה או לשמור על זקפה קשה מספיק זמן. לכך יכולות להיות סיבות רבות הנבדקות במסגרת אבחון אין אונות אצל רופא המשפחה. הסיבה הראשית היא בדרך כלל זרימת דם לא מספיק חזקה אל הפין עקב היצרות של כלי דם, מחלות כמו סוכרת, מחלות כבד, ריאות, כליות ולב, הרגלים לא טובים כמו צריכה מרובה של אלכוהול ועישון. בנוסף יש תרופות מסוימות שיכולות כתופעת לוואי לפגום בביצועים המיניים, כמו תרופות נוגדות חרדה ודיכאון, תרופות ללחץ דם וללב.

ככל שמדובר בגבר בגיל יותר מבוגר הסיבה המרכזית היא ירידה ברמת הטסטוסטרון, לרוב בתחילת גילאי ה-50. לכן אבחון אין אונות כולל בדיקות פיזיולוגיות, תשאול לגבי ההיסטוריה של הבעיה, ההיסטוריה הרפואית בכלל, בדיקות דם, שאלות בנוגע לתחושה הנפשית ועוד.

ומה הקשר למחשבות על פין קטן?

אחד הגורמים הידועים שעומדים מאחורי אין אונות קיים במישור הפסיכולוגי. כך למשל, ידוע שבתקופות של לחץ ומתח מתמשכים יותר קשה להשיג זקפה ולשמור עליה לאורך זמן. גם לטיב היחסים בין בני הזוג יכולה להיות השפעה, וגם לתפיסות וציפיות של הגבר לגבי הביצועים שהוא אמור להפגין במיטה. כאן אנו מגיעים אל הפין "הקטן".

ראשית, חשוב להבין שחלק נרחב מהגברים סבורים שיש להם פין קטן, אבל התפיסה הזו שגויה. הגודל הממוצע העולמי של פין בזמן זקפה הוא סביב 13 סנטימטר והטווח הממוצע נע בין 12 ל- 15 סנטימטר. ואולם, גם פין בגודל 10 סנטימטר אינו נחשב לקטן, ולפי ההגדרות הרשמיות פין קטן הוא בגודל 7 וחצי סנטימטר ומטה בזמן זקפה.

המשמעות של הנתונים

המשמעות של נתונים אלו היא שאם גודל הפין שלכם לא חורג מה ההגדרות הללו, הרי שאין לכם פין קטן מבחינה אובייקטיבית. מדובר יותר בעניין של תפיסות ודימויים ובאופן שבו מייחסים חשיבות לעניין גודל הפין. כאשר גבר משכנע את עצמו בסתר ליבו שיש לו פין קטן ושהוא אמור לכאורה להתבייש בו, ולא יוכל לספק את בת הזוג, הרי שהדבר משפיע באופן ישיר ומשמעותי על מידת הביטחון העצמי שלו ומכאן על יכולת התפקוד שלו במיטה.


אין זה נדיר שגברים אינם מצליחים לתפקד במיטה עקב חרדת ביצועים, כלומר הם סבורים שבת הזוג מצפה מהם למשהו, וגם הם מצפים מעצמם להוכיח את גבריות באמצעות ביצועים מרשימים. לכך תורמת כמובן תעשיית הפורנו החוגגת באינטרנט שמציגה תמונה מוטעה ומעוותת לגבי יחסי מין על כל הרבדים שלהם. גם החברה בכללותה מחזקת תפיסות מוטעות לגבי הקשר שבין גודל הפין ובין אורגזמה של האישה, למרות מחקרים רבים שמצאו שלאורך הפין כמעט ואין השפעה על האורגזמה ורק לרוחב שלו יש השפעה קלה.

אם כן, מחשבות על פין קטן שאינן בהכרח אובייקטיביות, ולרוב מוטעות לחלוטין, מייצרות חוסר ביטחון ומצטרפות אל ציפיות גבוהות של הגבר מעצמו – כפי שקלט מהסביבה. השילוב הזה יוצר לחץ שפוגע ביכולת להשיג זקפה ולשמור עליה קשה וחזקה לאורך זמן עקב הקשרים העמוקים שבין הנפש והגוף.

התקשר כבר עכשיו !
 ותוך זמן קצר תחוש בהבדל!
גברא אנרג'י gavra nrg
עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »