יחסי מין בנישואים

ישנם לא מעט מיתוסים שגויים בקשר ליחסי מין בנישואים, בקשר לירידת החשק במשך השנים, ירידת התדירות וההנאה מיחסי מין מלאים. האם יש במיתוסים האלה שמץ של אמת? ואיך ניתן לפתור בעיות בתפקוד המיני לאחר שנישאים?

זמן קריאה : 2 דקות

שיתוף :

בעיות של שפיכה מוקדמת

יחסי מין בנישואים – לא חייבים לדעוך!

ישנם לא מעט מיתוסים שגויים בקשר ליחסי מין בנישואים, בקשר לירידת החשק במשך השנים, ירידת התדירות וההנאה מיחסי מין מלאים. מיתוסים אלה פשוט אינם נכונים. העובדות העולות ממחקרים רבים שנעשו הן כי בני זוג נשואים נהנים מיחסי מין מספקים ומלאים, עושים אותם בתדירות גבוהה ומעוניינים לשפר אותם כל הזמן.

לדוגמא: ממחקרים שנעשו בקרב גברים בעולם המערבי התגלה כי משך זמן ממוצע לקיום יחסי מין הוא עשר דקות. יחד עם זאת, כשנשאלו הגברים האם הם מרוצים ממשך זמן זה, אמרו 71% מהם כי הם היו מעוניינים להאריך את משך הזמן בעוד כמה דקות לפחות.

אז כמה זמן רוצה הגבר לקיים יחסי מין?

הנה עוד עוד נתונים מפתיעים:

  • 37% מהגברים היו מעוניינים לקיים יחסי מין מעל לחצי שעה!
  • 34% היו רוצים לקיים יחסי מין בין רבע שעה לחצי שעה
  • 21% מהנשאלים היו מסתפקים ב 7 – 13 דקות
  • 8% בלבד ארמו כי 6 דקות של פעילות מינית מספיקות להם.

המסקנות לא ניתנות לערעור: רוב הגברים מעוניינים ביחסי מין מלאים, ארוכים ומספקים.

לשמור על הזקפה

על מנת להאריך את משך קיום יחסי המין צריכים להתקיים שני תנאים:

  • זקפה מלאה
  • זקפה לאורך זמן

גברים רבים, בגילאים שונים אך בעיקר בגילאים מתקדמים סובלים מבעיות זקפה. הפרעות אלה נובעות ממגוון סיבות, פסיכולוגיות ורפואיות. ייתכן כי לא מגיע מספיק דם לזקפה, ייתכן כי סיגריות, לחץ דם וסוכרת מונעות את משך הזקפה, ייתכן כי דימוי עצמי נמוך משפיע על התפקוד המיני.

כך או כך, חוסר זיקפה או חוסר יכולת לשמור עליה לאורך זמן אינו מצביע על חוסר חשק. לעתים, יש לגבר חשק מיני רב אולם מבחינה פיזיולוגית אין לו את היכולת לשפר את התפקוד המיני.

פתרונות לחוסר זקפה

חשוב להזכיר כי בעיות זקפה הן אמנם בעיות שכיחות אך לא מדוברות כל כך. גברים רבים מעדיפים לא לדבר ולספר על כך, מחשש למבוכה, לבושה ולסטיגמה. האמת היא שאין במה להתבייש ובעיות זיקפה, בדיוק כמו כל בעיה רפואית אחרת, ניתנת לפתרון באמצעות טיפול מתאים.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך
העלאת החשק המיני

איך להעלות את החשק המיני – המדריך לתשוקה המינית

כולנו מרגישים את זה, ירידה בחשק המיני, תופעה שלעיתים נראית כמו צל חולף, אך למעשה עשויה להפוך למרחב רחב ומטריד בחיינו הזוגיים. השגרה השוחקת, הלחצים המתמידים של העידן המודרני והמציאות הדינמית בה אנו חיים משפיעים לא רק על היחיד, אלא גם על הזוגיות שלנו, גורמים לדעיכת האש שבין בני הזוג

קרא עוד »

אין אונות בגיל 70 – האם זו סוף החיים המיניים?

בדרך כלל, עם העלייה בגיל מעל 70, גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות וירידה בתפקוד המיני. אין אונות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב גברים מבוגרים, והיא פוגעת מאוד ביכולת לקיים יחסי מין. הגיל המבוגר לבדו אינו האחראי לבעיות אין אונות.

קרא עוד »